Christofer Postat 22 maj 2006 Postat 22 maj 2006 (redigerat) Höfner. Redigerat 22 maj 2006 av Christofer
Tilly Postat 22 maj 2006 Postat 22 maj 2006 (redigerat) Jag tror du ser fel Pazo.. Jag kan ingenting om gitarrer (synth kille) Men den ser inte likadana ut som bilden iallafall.. Fast å andra sidan det kanske finns olika modeller av samma modell? du kanske har rätt Pazo, men mina ögon säger att du har fel 😳 bli inte arg nu 😳 Redigerat 22 maj 2006 av Soundborn
Pazo Postat 22 maj 2006 Postat 22 maj 2006 Jag tror du ser fel Pazo..Jag kan ingenting om gitarrer (synth kille) Men den ser inte likadana ut som bilden iallafall.. Fast å andra sidan det kanske finns olika modeller av samma modell? du kanske har rätt Pazo, men mina ögon säger att du har fel 😳 bli inte arg nu 😳 😉
Micke H Postat 22 maj 2006 Postat 22 maj 2006 Jag tror du ser fel Pazo..Jag kan ingenting om gitarrer (synth kille) Men den ser inte likadana ut som bilden iallafall.. Fast å andra sidan det kanske finns olika modeller av samma modell? du kanske har rätt Pazo, men mina ögon säger att du har fel 😳 bli inte arg nu 😳 😉 Fight, fight! 😄
Christofer Postat 22 maj 2006 Postat 22 maj 2006 Jag tror du ser fel Pazo..Jag kan ingenting om gitarrer (synth kille) Men den ser inte likadana ut som bilden iallafall.. Fast å andra sidan det kanske finns olika modeller av samma modell? du kanske har rätt Pazo, men mina ögon säger att du har fel 😳 bli inte arg nu 😳 😉 Fight, fight! 😄 Cat Fight 😄😄
Pazo Postat 22 maj 2006 Postat 22 maj 2006 Jag tror du ser fel Pazo..Jag kan ingenting om gitarrer (synth kille) Men den ser inte likadana ut som bilden iallafall.. Fast å andra sidan det kanske finns olika modeller av samma modell? du kanske har rätt Pazo, men mina ögon säger att du har fel 😳 bli inte arg nu 😳 😉
Pazo Postat 22 maj 2006 Postat 22 maj 2006 jaha! Man kunde klicka på bilden! 😳 Den ser lite bekant ut...
pwayne Postat 22 maj 2006 Postat 22 maj 2006 (redigerat) Att det är en Fender står ju klart 🙂 Jaguar eller Jazzmaster skulle jag tro... 😆 Edit: Skit, jag kollade på PAZOs bild 😱😆🙁 Backar tillbaka......glöm vad jag sa! Men: Satsa på nått på "H"; Hemmabygge eller ?....bilden heter guracopy...frågan är om det är ett hemmabygge som försöker likna en Hagström...... 🙁 Redigerat 22 maj 2006 av pwayne
slaptap Postat 22 maj 2006 Postat 22 maj 2006 Är det ett DIN-jack som skymtas sidan om volympotten???
pwayne Postat 22 maj 2006 Postat 22 maj 2006 Är det ett DIN-jack som skymtas sidan om volympotten??? En MIDI-guitarr!!! 😆
slaptap Postat 22 maj 2006 Postat 22 maj 2006 (redigerat) Är det ett DIN-jack som skymtas sidan om volympotten??? En MIDI-guitarr!!! 🙂 Äldre tyska elgitarrer hade 3-pin DIN (fast det kallades något annat då har jag för mig?) innan tele blev standard. Även äldre mikrofoner hade samma anslutning... 😕 Redigerat 22 maj 2006 av slaptap
rainydays Postat 22 maj 2006 Postat 22 maj 2006 Ser ut som en något moddad Fender Jazzmaster eller en kopia av den. Så Höfner kan ju vara rätt det med 😕
joachime Postat 23 maj 2006 Postat 23 maj 2006 Är det ett DIN-jack som skymtas sidan om volympotten??? En MIDI-guitarr!!! Äldre tyska elgitarrer hade 3-pin DIN (fast det kallades något annat då har jag för mig?) innan tele blev standard. Även äldre mikrofoner hade samma anslutning... 😮 Tuchnel kallades den lilla DIN-kontakten man ancände till mickarna. Visste inte att den satt på gitarrer också. Hofner är en bra gissning, men det finns detaljer som skiljer sig från de äldre modeller jag sett. Till exempel svajet och mickarna. Det gjordes liknande gitarrer i Italien vid samma tid (50/60-tal).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.