Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla glada 😉

Har några frågor ang rewire som jag jätte gärna skulle vilja ha hjälp med,

jag jobbar i Nuendo 3.2 men det är väl i princip samma sak som Cubase. sx..

fråga 1: när jag öppnar rewire spår i nuendo så blir det i mono , varför ?

fråga 2: går det att få vst s att fungera i subtractorn ?

fråga 3: jag förstår inte riktigt hur man gör baslinnes i nuendo är så van vid reason, gör man det via midi "piano rollet" eller loopar man en wav sampling och pitchar den ?

är väldigt tacksam för alla svar har försökt läsa mig till detta men min dåliga engelska har hindrat mig på många punkter...

tack

Annons
Postat
Fråga Steinberg! 😠

Kanal 1/2 från Reason ses som en stereokanal. Resten av kanalerna dyker upp som monokanal.

Vill du ha stereokanaler att lägga effekter på, panorera ut monokanalerna och skicka dem parvis till några Group Channels.

Nej. Om du nu har skaffat Nuendo, varför vill du inte köra VST-pluggarna där?
fråga 3: jag förstår inte riktigt hur man gör baslinnes i nuendo är så van vid reason, gör man det via midi "piano rollet" eller loopar man en wav sampling och pitchar den ?
Självklart kan du använda pianorullen i Nuendo.

Tänkte du göra basslines med ett VST-instrument eller med Reason via Rewire?

Postat
Fråga Steinberg! 😄

Kanal 1/2 från Reason ses som en stereokanal. Resten av kanalerna dyker upp som monokanal.

Vill du ha stereokanaler att lägga effekter på, panorera ut monokanalerna och skicka dem parvis till några Group Channels.

Nej. Om du nu har skaffat Nuendo, varför vill du inte köra VST-pluggarna där?
Självklart kan du använda pianorullen i Nuendo.

Tänkte du göra basslines med ett VST-instrument eller med Reason via Rewire?

hej och tack Linus för att du räddade mitt huvud från att bli sönderkliat 😠

förstår inte riktigt det där med vst erna, jag tänkte använda matrixen till att göra basslinnes med men förstår inte riktigt hur jag ska göra,

tänkte eftersom man kan öppna ett midispår i nuendo och länka den så att man styr den via subtractorn/matrixen om man inte bara kan lägga på en vst där..

ursäkta den krångliga frågan 😄

tack o hej

Postat (redigerat)
jag tänkte använda matrixen till att göra basslinnes med men förstår inte riktigt hur jag ska göra,

Du har tre alternativ.

• Använd Matrix för basslines och använd Reasonmaskiner (Subtractor, Malström, NN-19/NNXT) som synt. Kör Rewire in i Nuendo.

• Gör basslines med Matrix och Subtractor som tillfällig synt.
    Använd Matrix funktion Copy Pattern to Track för att skicka ut slingan som midi i sequencern.
    Exportera ut midifil från Reason, och importera den i Nuendo.
    Koppla en VST-plugg som synt på midispåret och plocka bort Subtractorn i Reason.

• Använd Step Designer i Nuendo istället. Sedan kvittar det om du använder "hårda" syntar, VST-pluggar eller Reason som synt.

Redigerat av Linus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.