Jump to content
Annons

Metallica ikväll


Christofer

Recommended Posts

Annons
  • Svar 62
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Det stämmer, han och Lars "talar ut".

Mycket sevärd rulle, se den om ni inte har sett den.

ok 😄

Nämner dom nått om Slayer?

Varför skulle dom säga nåt om Slayer för? 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyfan va bra de är!!!

FRANTIC TIC TIC TIC TIC TIC TOC!!!!

WOÄÄÄ!!!!!

Tycker att det är skönt att höra dom jamma, att t.o.m Metallica låter skit ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt ok 😱

Phobos: Slayer och Metallica spelade samma stil från början men när Metallica släppte de svarta albumet vart dom mainstreem arena rock (elller metal)

och Slayer fortsatte med Thrash

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt ok 😱

Phobos: Slayer och Metallica spelade samma stil från början men när Metallica släppte de svarta albumet vart dom mainstreem arena rock (elller metal)

och Slayer fortsatte med Thrash

Jovisst men filmen handlar ju om Metallicas inre stridigheter kring inspelningen av förra plattan och det har ju faktiskt ingenting med Slayer att göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte Metallicas musik speciellt mycket, men det var en jävligt bra dokumentär. Fick mig att tänka till lite över hur man fungerar i ett band, och hur mycket man går varandra på nerverna ibland, men att det (nästan) alltid är värt det till sist. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte Metallicas musik speciellt mycket, men det var en jävligt bra dokumentär. Fick mig att tänka till lite över hur man fungerar i ett band, och hur mycket man går varandra på nerverna ibland, men att det (nästan) alltid är värt det till sist. 😱

Jo man känner igen sig i många av konflikterna

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar inte Metallicas musik speciellt mycket, men det var en jävligt bra dokumentär. Fick mig att tänka till lite över hur man fungerar i ett band, och hur mycket man går varandra på nerverna ibland, men att det (nästan) alltid är värt det till sist.  😄

Jo man känner igen sig i många av konflikterna

Mmm

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag att framförallt James och till viss del Lars beter sig som småungar under stora delar av filmen....

Men i detta fall blir det en underhållande dokusåpa. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag att framförallt James och till viss del Lars beter sig som småungar under stora delar av filmen....

Men i detta fall blir det en underhållande dokusåpa. 😄

Jag kände igen mig lite i Lars flera gånger... det där när man försöker förklara för någon att en grej de kommit på och är stolta över är jättedålig men inte riktigt hittar orden. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tycker jag att framförallt James och till viss del Lars beter sig som småungar under stora delar av filmen....

Men i detta fall blir det en underhållande dokusåpa.  😄

Jag kände igen mig lite i Lars flera gånger... det där när man försöker förklara för någon att en grej de kommit på och är stolta över är jättedålig men inte riktigt hittar orden. 🙂

Haha, jodå... där har man varit. 😄

Och när musikstycket/riffet de kommit på är så dåligt att man bara inte fattar hur någon kan vara så dum att våga spela upp det utan att skämmas så vet jag inte vart jag skall ta vägen.

Hur förklarar man på ett diplomatiskt sätt att man tycker att det är skit?

Tur att jag skriver all musik i mitt band. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Skitbra dokumentär, även om jag inte orkade se slutet. Jag önskar bara att dom kunde tala mer om Lars kamp mot Napster. 😄

Lustigt också med Mustaine. Bwuhähähä, jag har bara sålt 14 miljoner album, jag känner mig så misslyckad! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är verkligen inget fan av Metallica men jag håller med om att detta var en riktigt intressant dokumentär. Någon sa "de beter sig som småungar" och i vissa avseenden måste jag nog hålla med. Men känns det inte lite patetiskt när de tar en mental coach för att hålla sams/utvecklas? Det är så tråkigt när ett band bara tycks vara en pengamaskin... men det blir väl kanske så när man kommer upp på den nivån (av pengamakande!).

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbar dokumentär som jag sett sådär fyra, fem gånger nu... :-)

Måste slå ett slag för DVD-utgåvan, med en extra skiva med massor av bortklippta scener.

Bland annat finns en längre och annorlunda klippt scen med Dave Mustaine och Lars Ulrich, och fler scener med Truillo.

Finns att köpa på Ginza för 49 kronor. Billigt!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbar dokumentär som jag sett sådär fyra, fem gånger nu... :-)

Måste slå ett slag för DVD-utgåvan, med en extra skiva med massor av bortklippta scener.

Bland annat finns en längre och annorlunda klippt scen med Dave Mustaine och Lars Ulrich, och fler scener med Truillo.

Finns att köpa på Ginza för 49 kronor. Billigt!!!

Grymt bra tips! Skulle ändå köpa BE-dvd:n av Pain of Salvation, så jag passar på och tar även dokumentären. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt ok 😄

Phobos: Slayer och Metallica spelade samma stil från början men när Metallica släppte de svarta albumet vart dom mainstreem arena rock (elller metal)

och Slayer fortsatte med Thrash

Jovisst men filmen handlar ju om Metallicas inre stridigheter kring inspelningen av förra plattan och det har ju faktiskt ingenting med Slayer att göra.

jo men Slayer och Metallica delar till viss del de förflutna, de var därför jag undrade för dom har ju mer eller mindre hatat varandra från början.

jag har bara sålt 14 miljoner album, jag känner mig så misslyckad

hahahaha 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

jo men Slayer och Metallica delar till viss del de förflutna, de var därför jag undrade för dom har ju mer eller mindre hatat varandra från början.

Eh? Det finns väl ingen osämja mellan Metallica och Slayer??

Dave Lombardo (Slayer trummis) har faktiskt spelat live tillsammans med Metallica. Hoppade in som ersättare på kort varsel när Lars blev sjuk under Download-festivalen.

Lät hur coolt som helst! Dubbelkaggarna smattrade härligt skönt under Battery!

Den spelningen, där även Joey från Slipknot spelar trummor med Metallica, finns att köpa för en billig peng online på Metallica.com. Kan rekomenderas!

Trivia: Kerry King från Slayer spelade gitarr i Megadeth under en kort period i Megadeths begynnelse. Dave och Kerry kom dock, enligt Kerry, inte speciellt bra överens...

Link to comment
Dela på andra sajter

jo men Slayer och Metallica delar till viss del de förflutna, de var därför jag undrade för dom har ju mer eller mindre hatat varandra från början.

Eh? Det finns väl ingen osämja mellan Metallica och Slayer??

Dave Lombardo (Slayer trummis) har faktiskt spelat live tillsammans med Metallica. Hoppade in som ersättare på kort varsel när Lars blev sjuk under Download-festivalen.

Lät hur coolt som helst! Dubbelkaggarna smattrade härligt skönt under Battery!

Den spelningen, där även Joey från Slipknot spelar trummor med Metallica, finns att köpa för en billig peng online på Metallica.com. Kan rekomenderas!

Trivia: Kerry King från Slayer spelade gitarr i Megadeth under en kort period i Megadeths begynnelse. Dave och Kerry kom dock, enligt Kerry, inte speciellt bra överens...

De var de jag menade, enligt Kerry hatar Slayer Metallica (Är endast vad jag har läst, kan dock ha missuppfattat de)

Metallica - Battery (Live with Dave Lombardo)

Link to comment
Dela på andra sajter

jo men Slayer och Metallica delar till viss del de förflutna, de var därför jag undrade för dom har ju mer eller mindre hatat varandra från början.

Eh? Det finns väl ingen osämja mellan Metallica och Slayer??

Dave Lombardo (Slayer trummis) har faktiskt spelat live tillsammans med Metallica. Hoppade in som ersättare på kort varsel när Lars blev sjuk under Download-festivalen.

Lät hur coolt som helst! Dubbelkaggarna smattrade härligt skönt under Battery!

Den spelningen, där även Joey från Slipknot spelar trummor med Metallica, finns att köpa för en billig peng online på Metallica.com. Kan rekomenderas!

Trivia: Kerry King från Slayer spelade gitarr i Megadeth under en kort period i Megadeths begynnelse. Dave och Kerry kom dock, enligt Kerry, inte speciellt bra överens...

De var de jag menade, enligt Kerry hatar Slayer Metallica (Är endast vad jag har läst, kan dock ha missuppfattat de)

Metallica - Battery (Live with Dave Lombardo)

Dave Lombardo gillar å andra sidan inte Kerry King nåt vidare. Jag har en intervju med Fantômas från tysk tv där Lombardo säger om King:

He has a hasselnuss in his cocosnuss.
😆
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Det var kul att se hur advokaten först skulle bara ge Truillo 5%

Han sa 35%+35%+35%+5% = 110% hur fasiken kan han få ut 110% av inkomsterna?

även om jag bara läst Matte B så trodde jag bara man kan få 100% 😎

Tror det är mycket skivbolaget och folk runt i kring som ser att det finns pengar att tjäna, men visst blev han glad för den fula tavlan som blev sålt för 5mille 😄

Redigerat av kirtaphus
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Och de betyder?

"Han har en hasselnöt i kokosnöten"?

Alltså... en liten hjärna... 😕

Redigerat av Steinberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Kul dokumentär. Men frågan är hur mycket som är teater och hur mycket som är på riktigt. 😎

Redigerat av Thimmie
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul dokumentär. Men frågan är hur mycket som är teater och hur mycket som är på riktigt. 😎

Jag förstår inte vad Metallica skulle ha för intresse av att framstå som idioter. 😎 Klart den inte är fejkad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...