Jump to content
Annons

11årig grabbb fösöker sig på techno

Recommended Posts

EffektSnubben (oregistrerad)
Postat (redigerat)

LÅTNAMN:

ARTIST/GRUPP:

GENRE:

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR:

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:)

Vad tycks låter det tehcno 😏 ?eller folkmusik techno 😏

take_away.mp3

Redigerat av Lundin
Annons
Postat

förresten är kommentarer kul 😏

Postat

Stod det inte folk-techno nyss? Eller har jag blivit helt vilsen i kolan? 😆

Inte vet jag om det låter techno, har aldrig fattat riktigt vad det är...

Jobba på bara så blir du tajtare och får mera koll på ljuden. Du har ju framtiden framför dig 😆

Postat (redigerat)

tack bimbambop 😆 Nä visst det stod folk techno

ska ändea tillbaka 😆

Redigerat av EffektSnubben
Postat

om du vill göra techno så får du inrikta dig mkt mer på att använda mindre effekter så som reverb och använda lite mer delaytyper och mkt mindre instrument som spelar toner, dvs mer percussiongrejjer för techno (techno i sig som genre är i regel långa låtar med mkt percussion-typer av ljud som byggs upp sakta och tillslut 'hittar hjärnan på' en egen melodi om du förstår).

men i regel så höjj kickdrumman, sänk melodislingorna.. sen när du fixar det så kolla in equalizer ..

eloge till att du vill göra techno, inte så mkt sånt nu för tiden; mest fjortistrance och tråkig electro

Postat
om du vill göra techno så får du inrikta dig mkt mer på att använda mindre effekter så som reverb och använda lite mer delaytyper och mkt mindre instrument som spelar toner, dvs mer percussiongrejjer för techno (techno i sig som genre är i regel långa låtar med mkt percussion-typer av ljud som byggs upp sakta och tillslut 'hittar hjärnan på' en egen melodi om du förstår).

men i regel så höjj kickdrumman, sänk melodislingorna.. sen när du fixar det så kolla in equalizer ..

eloge till att du vill göra techno, inte så mkt sånt nu för tiden; mest fjortistrance och tråkig electro

DÅ haru inte sett mina släpp släpp här i demo! 😳

Postat

Allting låter väääldigt långt bort. Du har dränkt in allting i reveb låter det som.

Kicken ska väl upp.

Dehär är inte techno. låter mer som elektronisk folkmusik ja 😳

Postat

Detta skulle kunna bli en hitt melodin är bra, men ta bort reverben på alla trummor och ge den lite pads. Förresten vad använder du för program? tar det vst instrumen ladda då hem Vanguard shynten frpn refx 😳

Postat

okey. skall skriva nått sött:

Du är 11 år, har just börjat med musik. Som många redan sagt är det allt för mkt reverb. Teknå skall ju ligga lätt över 140 BPM, har du hört Carl Cox o grabbarna?

"Åkta" teknå i mina äron är enlig gammla skolan där det nästan bara är massa trumljud och sånderbrutna samplingar. Vilket program jobbar du i?

Låter ju okey för att vara proddat av enn 11 åring, men jag kan inte säga att det är speciellt bra, men om du trixar lite med detta så kan det nog bli ett mysigt spår ändå

Postat

Du är ungefär 37 gånger bättre än vad jag var när jag var 11 år (då fanns ju iofs inte riktigt samma hård/mjukvara). Ta vara på de goda råden du redan fått, lyssna mycket på musik du gillar och fortsätt med att prodda musik!

//peAk

Postat

tack allihop ör era tips 😆

Postat (redigerat)
Som många redan sagt är det allt för mkt reverb. Teknå skall ju ligga lätt över 140 BPM, har du hört Carl Cox o grabbarna?

Över 140 Bpm?!??!?!?!! Jag brukar säga upp till 140 max 145...

Vad tycks låter det tehcno  ?eller folkmusik techno

Jag tycker det låter trance folkmusik eller något. Elektronsikt folkmusik iaf. Jätte många som tror att techno och trance är samma sak... det är like stor skillnad som ett par glasögon och en korg jordgubbar.

Jodå 11 år och har gjort detta... du har något ball framför dig... Själv är man bara 16 och hoppas på att få skivkontrakt snart 😕

Du borde som sagt tidigare dra ner på all reverb... försök att få fram alla ljud så de hörs... Tack och hej

Redigerat av richarddd
Postat (redigerat)

läs gärna min nya tråd 😕

Redigerat av EffektSnubben

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.