Sofa_Fredrik (oregistrerad) Postat 12 juni 2004 Postat 12 juni 2004 Tjenare ! någon som provat JJlabs DRMx7 trummickar ??? 1995:- känns lite väl billigt men man vet ju aldrig. skulle vara smidigt med ett klart kit att bara smälla på när det behövs. Shure har nåt liknande paket oxå men då springer ju prislappen till nya nivåer ! å kanske kvalitén ?
Tobbe Postat 12 juni 2004 Postat 12 juni 2004 Det finns lite andra 2000kroners paket också tex nått som heter Mikrofonpaket MBG som finns på musikbörsen. JAg är också rätt sugen på att få lite feadback från något som har ett sätt billiga trummickar.
classic Postat 12 juni 2004 Postat 12 juni 2004 JJLabs mickar är bra. Kolla igenom forumet så ser ni flera trådar om dem.
Musiker Postat 16 juni 2004 Postat 16 juni 2004 För sitt pris är dom snuskigt bra. Har även spelat in med mycket dyrare mickar, och tyckte att JJlab: sen var riktigt bra. Faktum är att jag fick bättre resultat med dem. Du behöver ju bara två mickstativ (till överhängen) eftersom alla andra (trummickarna) har medföljande fastsättningsanordning (det där var ett fint ord). Muckarna känns även robusta. Jag märkte, när jag spelade in endast en virvel, med en TSM MT87 att (jag testade även JJlabs trummickarna) JJlabsarna har lägre utgångsnivå. Detta är väll antagligen meningen eftersom de ska användas till trummor. Har även sett folk som använt dem till att micka upp gitarrstärkare. Hur som helst, jag kan varmt rekomendera dem. Man får otroligt mycket för pengarna.
Sofa_Fredrik (oregistrerad) Postat 18 juni 2004 Postat 18 juni 2004 har beställt ett Samson 7Q kit istället.... typ likadant som JJLabs men lite dyrare.. 5000:- ungefär... 😆
brojd Postat 22 juni 2004 Postat 22 juni 2004 Lite för sent nu kanske, men för er andra som är intresserade kan jag tipsa om att trummorna Sky High's senaste platta är inspelade med JJLabs trummickar (baskaggemicken undantagen, den lät inte särskilt bra så de bytte ut den mot en D112:a har jag för mig)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.