Jump to content
Annons

Ljudklassade dörrar

DigiMike

Recommended Posts

visst.. kollar på helspänn!

afton? nu är det ju eftermiddag..😄

Gött mos som man säger i Småland bl.a *s*

Afton, njae, nu är det ju snart lunchtime, vad mena lu nu lååå 😄

/Majk

😄:D

tiden går för fort!!

snackade med niklas i the arson project igår, och dom snackade om ngn studio i ett berg.. är det möjligtvis du som är i farten!?

jonas

Japp, man skulle behöva 48tim dygn ibland för att hinna med i livet 🙂

Nope, studion i berget är studieförbundet Sensus som tydligen flyttar sin demostudio från Kalmar hit till Oskarshamn, men jag vet inget mer om det. Men det är inte jag som är där och är "i farten", jag håller till på ett annat ställe jag 😉

/Majk

Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 71
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

haha..minst.. får flytta till jupiter eller liknande, där ett dygn är typ 10ggr längre..😆

jaha ok..!! fan jag trodde dom skulle ha kvar sin studio på monokrom. iofs är det typ asdassigt!

hehe..najs!! ska kanske proda. arson projects demo innnan dom åker ner till polen o spelar in fullängdaren, för de ville kanske ha en demo så dom kan jobba lite mer med musiken ist. för ljudet!

fan jag får väl ta o glida ner till dig när studion är färdig, så kan vi samarbeta lite..😆 har ju faktiskt föräldrarna i kalmar(bilen likaså!!!)

jonas

😄

Dela på andra sajter

Känns lite halvlångt att åka till Jupiter för en sån sak, är det inget som Tomas Bodström kan besluta i regeringen, det är ju så mycket annat dom kan bestämma över nu med bredband och examenssånger m.m, då kan dom väl förlänga dygnen också i samma veva 😲

Jag har ingen aning, men vad jag hört så ska deras studio vara "dassig" som du säger, vi får väl se hur den nya blir, förhoppningsvis bättre.

Ah, vad nice...en demo är alltid bra innan man går in och ska spela in den riktiga plattan. Arrangeringen är ju viktigast av allt, att få ihop det med produktionen sen är konsten i det hela 😄

Jadu, vi får väl se när studion blir klar, förmodligen till hösten som sagt. Som det ser ut nu så blir det nog en av Kalmar läns bättre studios som jag har förstått det hela, men vi får se som sagt. Vi får väl köra nåt samarbete när du tar dig ner till Kalmar då...Oskarshamn ligger ju på vägen ner 😄

Morsning!

/Majkel

Dela på andra sajter

Känns lite halvlångt att åka till Jupiter för en sån sak, är det inget som Tomas Bodström kan besluta i regeringen, det är ju så mycket annat dom kan bestämma över nu med bredband och examenssånger m.m, då kan dom väl förlänga dygnen också i samma veva 😄

Jag har ingen aning, men vad jag hört så ska deras studio vara "dassig" som du säger, vi får väl se hur den nya blir, förhoppningsvis bättre.

Ah, vad nice...en demo är alltid bra innan man går in och ska spela in den riktiga plattan. Arrangeringen är ju viktigast av allt, att få ihop det med produktionen sen är konsten i det hela 😎

Jadu, vi får väl se när studion blir klar, förmodligen till hösten som sagt. Som det ser ut nu så blir det nog en av Kalmar läns bättre studios som jag har förstått det hela, men vi får se som sagt. Vi får väl köra nåt samarbete när du tar dig ner till Kalmar då...Oskarshamn ligger ju på vägen ner 🙂

Morsning!

/Majkel

haha..den där regeringen!! 😉🙂

man vet aldrig med kommunalt byggda studior! 😛

jo jag tyckte oxå det verkade vettigt o skoj me..😲 ska även banda deras spelning i uppsala med min adat, o sen dra hem o mixa här.. asgött!!'

nicenicenice..

hur går det med bygget nurå? bilder??

jonas

Dela på andra sajter

Du har rätt, när kommunen ska till att bygga studios så är det tyvärr ofta som det blir generalfel, har hänt fler än en gång där jag själv har fått gå in och reda upp sånt som dom gjort fel...hmm...att folk aldrig kan erkänna att dom inte har viss kunskap...nädå, vi kör på bara, är väl ingen konst att slå upp ljudväggar inte...näe just det 😄

Blir säkert kanoners med liveinspelning och mix hemma...göttigt *s*

Bygget har stått still i några dagar nu då det är strul med hyresvärden om att sälja huset, jo det är sant, men det verkar som att det ordnar till sig ändå...jag får veta mer i slutet på veckan. Så just nu är det lugna puckar på byggfronten tyvärr, har en mix med ett band som jag ska ta itu med istället...inte sååå kul när det är typ 35 härliga grader i min tillfälliga "studio"...hua...det går åt vatten såna dagar som dessa.

Jag ska lägga upp lite bilder inom kort...har skaffat min domän till studion nu så jag daskar upp några bilder där framöver så du ser hur långt gånget det är.

Ha det nice i sommarvärmen, eh förlåt, hettan menade jag 😆

/Majk

Dela på andra sajter

Jag har en ljuddörr för mycket stående i studion, Swedoor 35 dB. Kommer med karmar men jag undrar om inte tröskeln saknas. Väger uppskattningsvis 80 kg. Bud via mail: henrik@helterskelter.se

Hälsningar

/Henrik

Halloj Henrik!

Ja du ser, det är ju så typiskt...ALLA ljuddörrar finns i Stockholm 😲 Jag bor nämligen i Oskarshamn och att forsla hit en enda dörr kostar mer än det smakar tyvärr. Men sen beror det på hur gamla dom är samt skicket så klart...men men...frakten är inte att leka med, bara frakten kostar ungefär vad man får betala för 1st Swedoor S6/S7 beggad...hur kul är det 😉

OM du nu inte skulle ha vägarna förbi västkusten i sommar, då är det rätt intressant för min del 😉

Nice studio du byggt, ser mycket bra ut! Smakar det så kostar det 😉

Ha det gott!

Mvh / Micke

Dela på andra sajter

västkusten

ÖSTkusten

edit: var tvungen!! 😉

He he he...

1-0 till Norge 🙂

/Majk

dom jävlarna!!!

😄

Dela på andra sajter

I C O N (oregistrerad)

Antar att du aldrig kommer hitta dina dörrar om du inte är villig att hyra ett släp och åka ett gäng mil??? Fick själv åka 20mil när jag hittade dörrar med karm på Blocket... Gav tusen spänn för två, Swedoor 35-39db om jag inte minns fel...

Visst soppan kostar ju en del men att köpa nya såna dörrar kostar fan grisigt mycket... Förövrigt funkar dörrarna super...

Redigerat av I C O N
Dela på andra sajter

Antar att du aldrig kommer hitta dina dörrar om du inte är villig att hyra ett släp och åka ett gäng mil??? Fick själv åka 20mil när jag hittade dörrar med karm på Blocket... Gav tusen spänn för två, Swedoor 35-39db om jag inte minns fel...

Visst soppan kostar ju en del men att köpa nya såna dörrar kostar fan grisigt mycket... Förövrigt funkar dörrarna super...

Jag är mer än villig att åka en bit för att hitta mina dörrar. Men det jag menade ovan (vilket jag förmodar att du har läst) var att slippa åka 70mil t.o.r (som det blir om jag ska ta mig till Stockholm t.ex) för att köpa EN dörr, det är inte värt det menade jag. Men om det är nån som har 4 dörrar som jag kan hämta samtidigt har jag absolut inga problem att lösa det med ett släp eller att hyra nån minibuss av nåt slag. Ju fler dörrar jag kan köpa samtidigt ju mindre kostar varje dörr eftersom man delar bensinkostnaden med antalet dörrar.

Oj, det var ett ruggigt bra pris du fick betala för 2st Swedoor dörrar. De priser jag har fått är typ 1500:-/st och då ibland utan karm (karmen i sig kostar runt 1100:-/st), då blir det en hel del pengar i slutändan tyvärr. Skulle man få 4 dörrar för samma pengar som du köpte dina för så skulle jag åka direkt, redan nu i natt, och hämta dem utan att tveka 😎 Men det gäller så klart att ha turen att hitta dessa dörrar också...senaste tiden har det inte funnits så mycket till salu faktiskt, men skam den som ger sig, jag försöker hinna med att lusläsa alla annonser varje dag. Men ska jag åka t.ex 70mil för att hämta dörrar så måste det vara alla på en gång för att det ska funka.

Kan tänka mig att dörrarna funkar kanoners, Swedoors S7 är ju ett mycket bra alternativ till ljuddörr.

Mvh / Micke

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.