Jump to content
Annons

Hög latency bara gällande MIDI

adama

Recommended Posts

Tjena. Jag har ett problem när jag ska spela in MIDI. Latencyn är jättehög. Fast inte när jag spelar in audio. Jag går in på Device Setup/ VST Multitrack/ Control Panel. Då kommer en ruta upp där jag kan välja mellan 2-500 ms, vilket skiljer sig från min andra dator där kommer det upp en annan ruta som heter ASIO Multimedia Setup.

Vilken latency jag än ställer in på så kommer ljudet lika sent som innan. (Detta

när jag HAR spelat in och sen spelar upp för att lyssna på det). Vissa toner låter ibland mer fel än andra. Kanske inte är latency det handlar om?

Någon som vet vad som är problemet?

Jag har ett EMU 1820 ljudkort.

Använder Cubase SX v. 2.0

Synten är troligen från 80-tal.

Tacksam för svar. Försök hålla det MYCKET enkelt, jag är inte så haj på detta än 😱 CIAOO/ adama

Dela på andra sajter

Annons

Jag hade antagligen samma problem som dig förut, och använder SX3 och EMU 1820. Det finns en tråd nitad här uppe (på cubase-avdelningen) som behandlar problemet, det man ska göra om jag inte minns helt fel är att flytta en fil som heter ignoreportfilter "uppåt" en mapp... det löste problemet för mig iaf. Läs alltså tråden högst upp. 😱

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.