Jump to content
Annons

Demolyssning

Dreamland Project (oregistrerad)

Recommended Posts

Dreamland Project (oregistrerad)
Postat

KLippte ur ett inlägg i Demoforumet:

Jag känner mig ganska skyldig jag har inte laddat ner några demos innan.

Jag har suttit med modem fram till i fredax.

Hurra för ADSL.

Mitt stora gissel. Modem. Har hackat på Felia i snart 5 år och nu verkar det som att dom funderar på att kanske eventuellt möjligtvis kan tänka sig att dra lite ADSL till kustremsan med. Efter nyår. Kanske.

Jag skulle gladeligen ladda hem allt som fanns postat på detta forum och kommentera hej vilt för jag tycker dels att demos här håller en rätt hög nivå och en musikalisk bredd som attraherar mitt fungerande öra, vidare är det roligt att ta del av ny musik.

Men tyvärr kan jag inte ladda hem mer än kanske några låtar i veckan p.g.a taskig uppkoppling som ofta klopplar ner *Aaarghhh!*. Jag får försöka gallra i utbudet av låtar vilket absolut inte är lätt!

Samtidigt kan jag tycka att demolåtarna är väldigt stora vilket ofta brukar betyda hög kvalitet på MP3 filen. Är vi verkligen tvugna att brassa på så infernaliskt på kvaliteten på våra demolåtar ? Det behöver kanske inte alltid hålla CD kvalitet ? 😉

Jag vet inte, tycker bara det är lite synd att jag inte kan deltaga i demorecensionerandet på det sätt jag skulle önska. Det är ju så förtvivlat kul med musik!

Tack för ordet

Annons
Postat

Tyvärr är det nog så att bredband är så vanligt förekommande att dom flesta tar det för givet att kunna använda bra MP3-komprimering... men det är väl bara att fråga dom du är intresserad av att lyssna på om dom kan göra en bantad version...? tror dom flesta här kan ta en sån fråga utan att ge ett korkat svar..

Chillyson (oregistrerad)
Postat
KLippte ur ett inlägg i Demoforumet:
Jag känner mig ganska skyldig jag har inte laddat ner några demos innan.

Jag har suttit med modem fram till i fredax.

Hurra för ADSL.

Mitt stora gissel. Modem. Har hackat på Felia i snart 5 år och nu verkar det som att dom funderar på att kanske eventuellt möjligtvis kan tänka sig att dra lite ADSL till kustremsan med. Efter nyår. Kanske.

Jag skulle gladeligen ladda hem allt som fanns postat på detta forum och kommentera hej vilt för jag tycker dels att demos här håller en rätt hög nivå och en musikalisk bredd som attraherar mitt fungerande öra, vidare är det roligt att ta del av ny musik.

Men tyvärr kan jag inte ladda hem mer än kanske några låtar i veckan p.g.a taskig uppkoppling som ofta klopplar ner *Aaarghhh!*. Jag får försöka gallra i utbudet av låtar vilket absolut inte är lätt!

Samtidigt kan jag tycka att demolåtarna är väldigt stora vilket ofta brukar betyda hög kvalitet på MP3 filen. Är vi verkligen tvugna att brassa på så infernaliskt på kvaliteten på våra demolåtar ? Det behöver kanske inte alltid hålla CD kvalitet ? :rolleyes:

Jag vet inte, tycker bara det är lite synd att jag inte kan deltaga i demorecensionerandet på det sätt jag skulle önska. Det är ju så förtvivlat kul med musik!

Tack för ordet

Det var nog jag som skrev den posten för ett tag sedan.

Och jag förstår dig precis.

Men jag tycker du absolut att kan be dem som lägger upp demolåtar att försöka hålla sina filer så små som möjligt.

Annars så kan det vara en bra ide att lägga ut två versioner.

HAr för mig att dem gjorde en gallup om vilka uppkopplingar som var vanligast här på forumet.

Adsl låg nog först utan tvekan.

Postat

Jag har för mig att jag skrev ett inlägg där jag ville att alla skulle begränsa kvaliten till 128 kbps för ett tag sedan, och det blev godkänt av de flesta, inklusive admin. Men det verkar har fallit i glömska.

Postat

använder helst ogg. Mycket på grund av just filstorleken. Sätter man gränsen till 128kbps så blir filen faktiskt väldigt liten, men av någon outgrundlig anledning så är det faktiskt en del som inte kör spelare som kan spela upp oggfiler :rolleyes: Trots att de låter mycket bra och blir mindre än motsvarande mp3.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.