Jump to content
Annons

Zyan

Recommended Posts

Jag vill installera så att jag har tillgång till line6 edit och inspelningsmöjligheter via usb.

Men förra gången var det en massa program som behövdes. Något som hette line6 monkey, vilket man sen aldrig använde. Och en massa onödiga steg.

Vilken är den kortigaste vägen att få in drivisar till inspelning, och line6 edit?

Eller är det bara att gå in på line6 och använda alla de program man blir påtvingade.

Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Jag är alergisk emot sådana program som bara ligger o glöms bort...sen så försvinner de sällan helt när man avinstallerar dem.

Men jag kör på med det igen, när du beskriver det så låter det lockade. Uppdateringarna antar jag att de är gratis. Men extrapacken kostar säkert mer.

Ehh..det står nog i programmet...nu när jag ändå ska installera programmet så slipper jag fråga mer...kan ju läsa manualen då.

Tack för svaren...

Grannarna kommer inte gilla ditt tips ikväll...kommer nog bli lite editerad solo100 och en runthoppade Zyan som skränar över Carola 😛

Redigerat av Zyan
Dela på andra sajter

Nu har jag suttit några timmar men får det inte att funka.

Har installerat monkey och edit. Samt uppdaterat poden...det funka skitgrymt...

Men när jag ska spela in via usb så finns den inte att välja någonstans...förutom i asio direct sound setup..

Där kan jag markera den på både inputs och outpus. Men det kommer upp ett felmedelande som säger att communications with the audiocard has been lost. Please select reset in the options menu...vilket försvinner lika snabbt igen. Har lite valmöjligheter som jag inte pillat med, och det är direct sound output/direct sound input och fullduplex/start input first

Finns ingen optionsmenu i det programmet. Och hittar poden inte heller i cubase (förutom som midiconnetion vilket jag inte ska använda den till)

Så hur ska jag få denna asio att fungera?

Har provat allt som går och letat i varenda meny...tyvärr är manualerna dåliga när det gäller att koppla ihop saker.

Dela på andra sajter

Men när jag ska spela in via usb så finns den inte att välja någonstans...förutom i asio direct sound setup..

Där kan jag markera den på både inputs och outpus. Men det kommer upp ett felmedelande som säger att communications with the audiocard has been lost. Please select reset in the options menu...vilket försvinner lika snabbt igen. Har lite valmöjligheter som jag inte pillat med, och det är direct sound output/direct sound input och fullduplex/start input first

Finns ingen optionsmenu i det programmet. Och hittar poden inte heller i cubase (förutom som midiconnetion vilket jag inte ska använda den till)

Har provat allt som går och letat i varenda meny...tyvärr är manualerna dåliga när det gäller att koppla ihop saker.

Har fortfarande inte fått igång det så jag bumpar denna tråd

Dela på andra sajter

Har fortfarande inte fått igång det så jag bumpar denna tråd

Kanske inte svaret du vill få, men faktum är att Line6 är riktigt usla på drivrutiner. 😕

Det är rätt många som har haft problem med att använda PodXT som ljudkort och ibland är det knappt så att det ens går att använda. (brus, hackande ljud mm.)

Och vissa fall så är det så illa att man är tvungen att skaffa ett extra USB kort för att Line6 drivrutiner eller Pod inte stödjer vissa USB chipsets.

Mer info (och hjälp) om detta finns på Line6 forum.

Hursomhelst så är PodXT kanon, och redigeringen och uppgraderingen av ljud och firmware funkar kanon... men som ljudkort så skulle jag inte förlita mig på det överhuvudtaget. (använder en xt som ljudkort på datorn jag sitter vid nu.)

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.