Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 74
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postat
Nä... jag är inte gitarrist så... jag drar mig ur den här diskussionen innan jag blir totalägd. 😄

Nä varför då? Det finns ju så många andra här på forumet som har en massa åsikter om saker dom inte vet nått om eller testa. Så kör på 😳

Postat
Nä... jag är inte gitarrist så... jag drar mig ur den här diskussionen innan jag blir totalägd. 😄

Nä varför då? Det finns ju så många andra här på forumet som har en massa åsikter om saker dom inte vet nått om eller testa. Så kör på 😳

Pass. 😄

Postat

HEY!!

Hörde på jamma att det finns nåt ryskt företag som tillverkar Orange kopior, och även att nån sa att dom skulle va bättre. 😱

Är det nån som känner till detta??

Postat
Axl!

Kan det vara ryska Sovtek kanske?

Dom tillverkade i alla fall rörtoppar för tio år sedan.

Har inte sett nån generalagent men vet att det bör finnas ett par stridsvagnar där ute!

Take care!!!

/Cruncharn'

Hmmm... känns som att det blir problem att hitta en sån?

...och när jag gör det så kanske jag inte ens vill ha en...

Postat

Sovtek ploppar upp på begmarknaden med jämna och ojämna mellanrum faktiskt, och ibland till riktigt förmånliga priser.

Jag läste första och sista sidan i den här dikussionen, så jag har inte exakt koll på vad som sades däremellan. Här kommer i alla fall mina 50 öre:

Om man vill ha en flexibel topp med tre kanaler finns det inte väldigt många alternativ om man inte vill punga ut med en mindre förmögenhet. Mesa är ju givetvis värda att ge en chans, men så kostar de ju tjugo papp. Jag har en Marshall 6100 och även om den "tyngre" disten låter mer fräs än crunch på solosoundmanér, är det en mycket mångsidig stärkare. Särskilt den mer rockiga overdriven på kanal två är riktigt riktigt bra, faktiskt. Att den sedan har finesser i överflöd, är ju ett stort plus. Den har dock inte reverb.

Annars skulle jag nog kolla på JCM 2000 TSL.

Postat

Smakar det så kostar det som man brukar säga. Marshall har inte, vad jag anser, något speciellt fräsigt ljud utan är rätt tråkiga. Dock är utbudet på begagnatmarknaden rätt stort så det kanske ändå är en rätt bra kompromis då priserna är lite mer förmånliga.

Men en 30w Orange top begagnad bode du kunna få för runt 7000

Postat
hmmm...

Detta är ju inte riktigt vad jag är ute efter...men är det inte ett riktigt bra pris:

En Marshall jcm900 för 4500kr`?

Smaken är ju som baken, och jcm 900 tycker ju ganska många om. Ganska mångsidig får man väl säga. Har haft en jcm 800 och de låter ju lite "äldre" om man nu kan säga det, lite pappigare kanske. Jag tror nog den rena kanalen (beroende såklart på vilken modell det är) skulle komma väl överens med pedaler om du inte gillar disten.

Jag skulle inte betala mer än 4-4600 för en jcm800/900, och 4500 är i mina ögon bara ett bra pris om rören är i sjysst skick.

Som någon sa ovan, Orange gör ju kalasbra grejor. Dock bör man ju säga att långt ifrån allt Marshall har släppt ifrån sig är tråkigt. Håll dig bara borta från AVT-grejer och liknande.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.