lind Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Start ARTIST/GRUPP: GENRE: Rock LÅTLÄNGD: 2:19 KOMPOSITÖR: Kristoffer Lindgren PRODUCENT: Kristoffer Lindgren EV. MEDVERKANDE: Kristoffer Lindgren INSPELNINGSÅR: 06 FORMAT: mp3 STORLEK: 2mb STATUS: Färdigt instrumentalt test LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Ville testa om det gick att göra en rocklåt helt i midi (med undantag för akustisk gura) och få folk att köpa det. Det ända som är inspelat med metronom är den akustiska guran, resten är syncat efter den för att få bort midisync-känslan. Funkar det? Varför/varför inte? Ge gärna feedback på mix och ljudbild om ni känner för det också. mvh Redigerat 20 maj 2006 av lind
Pluffo Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Visst...Det här låter rätt genuint. Jag skulle dock satsa på att spela mer efter metronom men kanske hålla tillbaka på kvantiseringen istället. Trummorna låter till exempel nästan lite väl otighta ( jag tänker främst på baskaggen då ). Annars så gillade jag den här biten. Använd det gärna som ett intro i en längre låt. Skulle vara schysst!
lind Postat 20 maj 2006 Trådstartare Postat 20 maj 2006 Jepp du har nog rätt ang att spela in efter metronom men strunta i kvantiseringen. Tack..!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.