kallemio Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 (redigerat) Hello.. En låt jag och Cade håller på med, tänkte kolla hur ni tycker mixen funkar. Det är meningen att mixen och prodden ska va lite fulsnygg, lite skitig och småotight. Låter det så, eller låter det bara dåligt? EDIT2: Tar ner den nu och mixar om den lite, lägger upp igen när jag fått lite pli på mixen! EDIT: Vill bara tillägga att jag brukar inte vanligtvis försöka mig på sånt här sound, så jag är lite vilsen. Därför vänder jag mig till Studioforums expertis! 🙂 LÅTNAMN:Mr officer ARTIST/GRUPP:Cade GENRE:hiphop/reggae/pop LÅTLÄNGD:3.25 KOMPOSITÖR:Beat:jag, rap och text:cade PRODUCENT:jag INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK:4,69mb STATUS: nästan klar Alla kommentarer uppskattas som vanligt! 😄 Redigerat 20 maj 2006 av kallemio
Efekt snubben (oregistrerad) Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Inte min stil 🙂 men riktigt bra trummor 😎
Exil Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Hello.. En låt jag och Cade håller på med, tänkte kolla hur ni tycker mixen funkar. Det är meningen att mixen och prodden ska va lite fulsnygg, lite skitig och småotight. Låter det så, eller låter det bara dåligt? EDIT: Vill bara tillägga att jag brukar inte vanligtvis försöka mig på sånt här sound, så jag är lite vilsen. Därför vänder jag mig till Studioforums expertis! 🙂 LÅTNAMN:Mr officer ARTIST/GRUPP:Cade GENRE:hiphop/reggae/pop LÅTLÄNGD:3.25 KOMPOSITÖR:Beat:jag, rap och text:cade PRODUCENT:jag INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK:4,69mb STATUS: nästan klar Alla kommentarer uppskattas som vanligt! 😎 Fan du är grym på att fixa snygga produktioner Kallemio! Tycker soundet är riktigt gött! Låter som en sommarhit i mina ögon!
kallemio Postat 20 maj 2006 Trådstartare Postat 20 maj 2006 Inte min stil 🙂 men riktigt bra trummor 😎 Ja alla kan inte ha samma smak 🙂 men kul att du gillade trummorna iaf! Tack för lyssning och kommentar!
tbruce Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Oj låter bra! Svänger. Mixen känns lite tokig, känns som det saknas bas (kan vara min lyssning också). Bra rap, catchiga fraser/melodier. Inte riktigt riktigt hitpotential kanske, men proffsigt så det förslår. Tryck mer på hookarna, t ex triolgrejen på trimbales eller vad det är. Höj de melodiska delarna av kompet en aning. Också nåt som visar tydligare skillnad mellan refräng och vers gärna. Mer allsångskänsla på refrängbiten mot slutet skulle kanske vara bra, så man fattar att "aha, det är det här jag ska känna igen". Isåfall med andra röster, nån tjejröst kanske.
kallemio Postat 20 maj 2006 Trådstartare Postat 20 maj 2006 Hello.. En låt jag och Cade håller på med, tänkte kolla hur ni tycker mixen funkar. Det är meningen att mixen och prodden ska va lite fulsnygg, lite skitig och småotight. Låter det så, eller låter det bara dåligt? EDIT: Vill bara tillägga att jag brukar inte vanligtvis försöka mig på sånt här sound, så jag är lite vilsen. Därför vänder jag mig till Studioforums expertis! 🙂 LÅTNAMN:Mr officer ARTIST/GRUPP:Cade GENRE:hiphop/reggae/pop LÅTLÄNGD:3.25 KOMPOSITÖR:Beat:jag, rap och text:cade PRODUCENT:jag INSPELNINGSÅR:2006 FORMAT: mp3 STORLEK:4,69mb STATUS: nästan klar Alla kommentarer uppskattas som vanligt! 😎 Fan du är grym på att fixa snygga produktioner Kallemio! Tycker soundet är riktigt gött! Låter som en sommarhit i mina ögon! åhh kul att du tycker det låter hittig! Tack så mkt!
surikatmamma Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Jag fattar att det ska låta lite skitigt, men det går lite för långt. Mer tydlighet önskas, jag tyckte att ljudbilden kändes väldigt anonym, som om allting ligger i bakgrunden och det ska ligga en grej längre fram men att den grejen inte finns där! 🙂 Grym mc! Påminner mig om någon men jag kommer inte på vem just nu.
kallemio Postat 20 maj 2006 Trådstartare Postat 20 maj 2006 Surikatmamma Ok, jag förstår hur du menar ang. ljudbilden. Jag har lyssnat i lite andra högtalare o så nu och jag har märkt att det låter jätte konstigt. Hela mixen är sönderkomprimerad och urholkad av en multibandskompressor.. Jag antar att det är den som spökar o gör att mkt känns frånvarande. Allt blev bara en smet! Ska ta o mixa om den lite o ta bort multibandskompressorn. Tack för lyssning och kommentar! tbruce Ska absolut tänka på det där med hookarna! tack för tipset! Ang mixen så kan jag hänvisa till det jag skrev till surikatmamma Tack för lyssning och kommentar!
FredrikMikaelsson Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 pm mig den här länken när du lägger upp låten igen så kan jag kanske ha något vackert att säga:)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.