Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hello..

En låt jag och Cade håller på med, tänkte kolla hur ni tycker mixen funkar.

Det är meningen att mixen och prodden ska va lite fulsnygg, lite skitig och småotight. Låter det så, eller låter det bara dåligt?

EDIT2: Tar ner den nu och mixar om den lite, lägger upp igen när jag fått lite pli på mixen!

EDIT: Vill bara tillägga att jag brukar inte vanligtvis försöka mig på sånt här sound, så jag är lite vilsen. Därför vänder jag mig till Studioforums expertis! 🙂

LÅTNAMN:Mr officer

ARTIST/GRUPP:Cade

GENRE:hiphop/reggae/pop

LÅTLÄNGD:3.25

KOMPOSITÖR:Beat:jag, rap och text:cade

PRODUCENT:jag

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK:4,69mb

STATUS: nästan klar

Alla kommentarer uppskattas som vanligt! 😄

Redigerat av kallemio
Annons
Efekt snubben (oregistrerad)
Postat

Inte min stil 🙂 men riktigt bra trummor 😎

Postat
Hello..

Det är meningen att mixen och prodden ska va lite fulsnygg, lite skitig och småotight. Låter det så, eller låter det bara dåligt?

EDIT: Vill bara tillägga att jag brukar inte vanligtvis försöka mig på sånt här sound, så jag är lite vilsen. Därför vänder jag mig till Studioforums expertis! 🙂

Alla kommentarer uppskattas som vanligt! 😎

Fan du är grym på att fixa snygga produktioner Kallemio!

Tycker soundet är riktigt gött!

Låter som en sommarhit i mina ögon!

Postat
Inte min stil 🙂 men riktigt bra trummor 😎

Ja alla kan inte ha samma smak 🙂 men kul att du gillade trummorna iaf!

Tack för lyssning och kommentar!

Postat

Oj låter bra! Svänger. Mixen känns lite tokig, känns som det saknas bas (kan vara min lyssning också). Bra rap, catchiga fraser/melodier. Inte riktigt riktigt hitpotential kanske, men proffsigt så det förslår.

Tryck mer på hookarna, t ex triolgrejen på trimbales eller vad det är. Höj de melodiska delarna av kompet en aning. Också nåt som visar tydligare skillnad mellan refräng och vers gärna. Mer allsångskänsla på refrängbiten mot slutet skulle kanske vara bra, så man fattar att "aha, det är det här jag ska känna igen". Isåfall med andra röster, nån tjejröst kanske.

Postat
Hello..

Alla kommentarer uppskattas som vanligt! 😎

Fan du är grym på att fixa snygga produktioner Kallemio!

Tycker soundet är riktigt gött!

Låter som en sommarhit i mina ögon!

åhh kul att du tycker det låter hittig!

Tack så mkt!

Postat

Jag fattar att det ska låta lite skitigt, men det går lite för långt. Mer tydlighet önskas, jag tyckte att ljudbilden kändes väldigt anonym, som om allting ligger i bakgrunden och det ska ligga en grej längre fram men att den grejen inte finns där! 🙂

Grym mc! Påminner mig om någon men jag kommer inte på vem just nu.

Postat

Surikatmamma

Ok, jag förstår hur du menar ang. ljudbilden. Jag har lyssnat i lite andra högtalare o så nu och jag har märkt att det låter jätte konstigt. Hela mixen är sönderkomprimerad och urholkad av en multibandskompressor.. Jag antar att det är den som spökar o gör att mkt känns frånvarande. Allt blev bara en smet!

Ska ta o mixa om den lite o ta bort multibandskompressorn.

tbruce

Ska absolut tänka på det där med hookarna! tack för tipset!

Ang mixen så kan jag hänvisa till det jag skrev till surikatmamma

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.