Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har en g5a och en g4a som jag kör logic 7.2 på ena och har även ytterligare ett logicpro 6 på g4an.

Har hört att det ska gå att avlasta g5an via Node även på en g4a!?

Sen en till fråga, hur går jag tillväga för att koppla upp ett nätverk mellan dessa 2 datorer så jag kan föra över filer på enklast sätt??

//Richard

Annons
Postat (redigerat)

Den fysiska anslutning görs helst med en korskopplad Cat6 Ethernetkabel typ en sån här... Det är väl Gigabit Ethernet på G5an i alla fall.. G4an kanske endast har 100 Mbit/S.

Sen hur man konfigerar Node och fildelning kan jag inte svara på.. Men det är ju Mac så det borde vara superlätt 😮

EDIT: kom just på att jag tror Mac själv håller reda på om det är en korskopplad kabel eller inte och anpassar sig själv.. I så fall duger det med en vanlig rak Cat6 nätverkssladd också.. 😉

Redigerat av hegobald
Postat

"A distributed audio network requires at least two Apple computers running Mac OS X version 10.3 or later, with one acting as a master system (1GHz G4 or faster recommended) and additional computers serving as “nodes” (G5 recommended). Logic node software uses each networked computer as an additional processor for your Logic Pro 7 system. You may install Logic Node on an unlimited number of Macs. Gigabit Ethernet provides the best performance. If you use more than one node, the switch that manages them must be Gigabit to avoid data transfer bottlenecks."

http://www.apple.com/logicpro/distributedaudio.html

Postat

Som det står så gäller:

10.3.x minst 1GHz G4 samt Gigabit Ethernet

men varför inte prova? :-)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.