pppwest Postat 11 juni 2004 Postat 11 juni 2004 Köpte precis en Behringer TUBE ULTRAGAIN MIC200. Har inte ens hunnit testa den än.. En billig micpreamp med lite olika förval för limiter mm.. Med andra ord; jag hade råd med den 😉 Någon som har någon erfarenhet av denna mojäng?
Rapid Wanker Postat 12 juni 2004 Postat 12 juni 2004 Jag har inte testat just den, men jag har en Tube Ultragain Mic 100 som jag är rätt så nöjd med. Tyckte väl iofs att limitern var skit eftersom den har lång attacktid, men det spelar inte så stor roll. Dessutom har jag upptäckt att jag inte ska ha signalen (output) så 'het' som möjligt, vilket man ju annars gärna vill. Jag ställer in så att den håller sig på den gröna delen av 'mätaren', annars får jag äcklig digital transientdist när jag spelar in. Vet inte om det är likadant på din som förmodligen är nyare, och förhoppningsvis bättre. Men i övrigt får man ett gott rörljud för lite pengar.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 12 juni 2004 Postat 12 juni 2004 ...ja vad ska man säga, egentligen är det ju bara priset som är den preampens styrka... & så är den ju rätt snygg... Har faktiskt använt den ett tag men tröttnade på just den där digitaldisten. Har uppgraderat till en Studioprojects VTB1
pppwest Postat 13 juni 2004 Trådstartare Postat 13 juni 2004 Okej, tack för svaren..! Ska kolla hur det är med attacken.. !
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.