Rian Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Hej! Här kommer en ny låt - med mitt nya band 😮 LÅTNAMN: Call Me ARTIST/GRUPP: ? GENRE: Rock/pop LÅTLÄNGD: 3.31 KOMPOSITÖR: Andermyr, Oskarsson, Eriksson, Johansson, Zandrén PRODUCENT: Mix: Andermyr Master: Johansson EV. MEDVERKANDE: Andermyr: Sång Oskarsson: Keys Eriksson: Gitarr Johansson: Trummor Zandrén: Bas INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.83mb STATUS: Färdig demo STUDIO: - Replokal 😎 Vad ska ett sånt här band heta? Det vore kul om ni kunde ge oss några förslag!! MVH /R CallMe_master.mp3
martinm Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Jo fan, låter bra. 😮 När pianot har en så central roll så kommer man att tänka på Keane o liknande pianopopgrupper. Och så namnförslagen: Baddest Gumshoe Improper Keyhole Pharmic Mucous Tone-Deaf Dance Stolen Bambie Junkyard Quagmire Adultery Talking about Hippo Sleeping with the Tickle Damn Fine Litmus Reckless Ombudsman 😉
Chip_saffire Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 måste bara säga, grymt skön låt! Älskar groovet under versen! Grymt skönt! Lägg gärna upp fler låtar om ni har=) /Chip
Hellpig Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Intryck efter en lyssning; lite för snällt/poppigt för mig men det låter ju bra. Det låter lite retro, skönt och positivt menat. Det känns som musik som inte sätter sig efter en lyssning och då måste det ju vara bra 😉 Jag misstänker att det här är en låt som kan växa sig på en. Snygga harmonier och fina partier i låten, märker förresten redan att jag gillar den mer än när jag började skriva. 😮
tbruce Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Låter bra, men en aning menlöst. Vill ha något som stör lite, nåt som sticker. Framför allt i låtmaterialet kanske. En hook behövs. Jag tycker ni ska heta Sidereal Day.
Tokai Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Jag gillar låten. Jag gillar sångaren. Han sjunger som nån... gud jag vet inte vem? Men det är nåt skit där, ett ett solo, väck med det! Fattar inte varför alla amatörer har ett jävla solo mitt i allt? Är den nån slags demokratisk princip? Shit det är vad är. Totalt värdelöst!! Men låten - five points!
tbruce Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Men det är nåt skit där, ett ett solo, väck med det! Fattar inte varför alla amatörer har ett jävla solo mitt i allt? Är den nån slags demokratisk princip? Shit det är vad är. Totalt värdelöst!! Haha, så sant. Solon är ett otyg.
bimbambop Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Bra låt och sound. Trevligt, typ bilstereon en solig söndagförmiddag. Och alltid rätt med solo! 😎 Men vad man kallar ett sånt band.... nah, det får ni fixa själva. Lycka till!
Rian Postat 21 maj 2006 Trådstartare Postat 21 maj 2006 Tack för cred y-all, 😕 Vi jobbar på bandnamnet. Men kom gärna med förslag!!!
Hammock Postat 22 maj 2006 Postat 22 maj 2006 Låter bra som fan, lite tamt för min smak men vafan 😄 ... men det är något med hi-haten som irriterar mig. Kan tyvärr inte peka på vad ... troligtvis ligger den något för högt eller så är det ljudet min stereo som spelar mig ett spratt... Verkar inte som om någon annan har anmärkt på det så ... Good work 😄
Piccazzo Postat 22 maj 2006 Postat 22 maj 2006 Nu har du väl gått och blivit en liten Mes..... 😄 Jag som trodde att det var " Tyngre " grejer på väg. Skämt åsido , Bra låt , Bra mix , Bra produktion , Sitter i mina tini Vini dator högtalare och diggar så då låter det bra..
bdatony Postat 22 maj 2006 Postat 22 maj 2006 Jättefint!!! Cymbalspelet (riden) är lite stelt... dock. Grooven passar fint på versen men ska nog vara lite lösare på refräng och så. Det var en fin låt och kommer nog att komma på radio.
Rian Postat 22 maj 2006 Trådstartare Postat 22 maj 2006 Nu har du väl gått och blivit en liten Mes..... 😎Jag som trodde att det var " Tyngre " grejer på väg. Skämt åsido , Bra låt , Bra mix , Bra produktion , Sitter i mina tini Vini dator högtalare och diggar så då låter det bra.. HAHAHA!!! 😎 Tänkte väl att det skulle komma nåt sånt... Kommentaren på hihaten kanske stämmer, trummorna var svåra att få bra eftersom vi spelade in dem med 4 mickar direkt till ett stereospår så tyvärr går den inte att göra något åt- även om man skulle vilja. En fördel är väl att man slipper "pilla" sig till döds.. det är som det är..
toiletbrush deluxe (oregistrerad) Postat 23 maj 2006 Postat 23 maj 2006 Känns som låtar i den här genren är roligare när dom är "dåligt" producerade. om ni får chansen att spela in den här i riktig studio med producent osv. kommer det säkert att låta skittråkigt... men fler kommer säkert att gilla det! gillar solot by the way mixen känns en aning basig hemma hos mig, att sänka några db under 200 hz skadar inte
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.