Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjena.

Jag köpte en beggad Drumstation V.1 för ett tag sedan. Nu har jag kopplat in den i riggen och märker att signalen ut från burken är tok låg. Betydligt lägre än andra hårdvarusynthar jag har. Jag har kopplat in den i en E-Mu 1820 och tittar man på Drumstations input strip så ligger signalen långt under de andra syntharna. Tvärjobbigt. Någon som har erfarenhet av drumstations? Skall det vara så eller är det nåt galet. Detta är alltså med Drumstations master volym på 90-99%. De individuella trummornas levels är på "program defaults", men även om jag höjer dom till max ligger den lågt i volym. Nån som känner igen scenariot?

Mvh

//m@tte

Redigerat av m@tte
Annons
Postat
kan du inte testa köra en reset då och se om det hjälper?

Oj, snabbt svar 😄

Problemet är att jag tror inte att det finns en reset funktion på drumstations. Jag har inte hittat nån info om det i manualen i alla fall. Inte heller på Novations hemsida.

Mvh

//m@tte

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.