Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Menar du lead-/basljud? För isåfall är det väl bättre att skaffa en redig synth och lära sig använda den? 😄

Postat

Till nåt speciellt instrument eller musikprogram eller nån samplingscd?

Postat (redigerat)

Både bas och lead till Ableton Live önskas. Har tankat ReBirth iofs men vill gärna ha mer i själva programmet Ableton.

Inspirerad av Nord (https://www.studio.se/index.php?showtopic=25506) - och då jag lägger upp vill jag inte bli jämförd med Nord, Nord är proffs, jag är amatör och en känslig sådan 😄 - men sådana ljud till exempel. Också influerad av PsyTrance.

Redigerat av niklas73
Postat

Jag skulle säga att duy skaffar dig lite sjyssta mjukvarusynthar att ratta på.

Tro inte att Sounborn hittade ljude å sen använde det. Han har nog minsann pillat en del på att få fram dem 😄

Postat
Tack!! Kan man verkligen bygga sånna där grymma basar med mera i det här?? Finns nån insturktionsbok tro?

Bygga trancebasar går med de flesta subtraktiva syntar...

Postat (redigerat)
Tack!! Kan man verkligen bygga sånna där grymma basar med mera i det här?? Finns nån insturktionsbok tro?

Bygga trancebasar går med de flesta subtraktiva syntar...

Så "instruktionsbok" hittar du genom att t.ex. googla på 'substraktiv syntes'. Även om olika synthar är uppbyggda på lite olika sätt, så är det ändå i stort sett alltid samma byggstenar man jobbar med.

Edit: Och det är absolut rekommenderat att ordentligt sätta sig in i hur syntharna fungerar!!

Redigerat av android

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.