Who the fuck is billy Jo? Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 * LÅTNAMN: To Return Aside * ARTIST/GRUPP: Stupor * GENRE: Death Metal * LÅTLÄNGD: 6:35 * KOMPOSITÖR: SimonH,PeterW,JohanO och HenrikW * PRODUCENT: Jordi Fuste * EV. MEDVERKANDE: - * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: MP3 * STORLEK: 9,1 MB * STATUS: färdig * LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag * LÅTNAMN: Butterflies * ARTIST/GRUPP: Stupor * GENRE: Death Metal * LÅTLÄNGD: 4:55 * KOMPOSITÖR: SimonH,PeterW,JohanO och HenrikW * PRODUCENT: Jordi Fuste * EV. MEDVERKANDE: - * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: MP3 * STORLEK: 6,3 MB * STATUS: färdig * LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Vår nya demo...
Dividend Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Låter death ja, sången är extremt bra och passar som handsken till musiken. Första låten: Mörk stämning som faen, låter nästan necro-black (alltså inte musiken, men känslan). Väldigt mysigt. Riffen är av adekvat svårighetsgrad 😳, vilket inte betyder något negativt. De passar in bra. Bra jobbat! Den andra låten: Lite "hurtigare", gillar den inte lika mycket, men solo-erandet är bra. (Låten som helhet får en svag 4a, av 5 dock.... Eller kanske stark 4, lyssnar på slutet nu, det instrumentala partiet 😉 Fan det är skitbra ju. Sen blir det hurtigt igen, men gillar det nu 😉 Vill äga er skiva om ni släpper nåt i framtiden. 😉 Om allt håller samma klass som detta 😄 /Per
Hammock Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 (redigerat) Som gammal i Death-metal genren så är jag inte så förtjust i sången. Låter som om han viskar med mörk sprucken röst. Man måste ta i från långt ner i magen för att sjunga death ordentligt. Man kanske kan klassa denna sång som Black metal istället. Gillar dock låtarna i sig. Påminner om en svunnen underground tid i Stockholms förorter 😆 Musiken påminner om Desultory's demo från tidigt 90-tal, "death unfolds" eller vad den nu hette. Redigerat 19 maj 2006 av Hammock
Dividend Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Som gammal i Death-metal genren så är jag inte så förtjust i sången. Låter som om han viskar med mörk sprucken röst. Man måste ta i från långt ner i magen för att sjunga death ordentligt. Man kanske kan klassa denna sång som Black metal istället. När är man gammal i deathgenren? 😉 Har lyssnat i bara 9 år 😉 Håller med om att det är mycket black-metal över sången.
isotone Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Gillar dock låtarna i sig. Påminner om en svunnen underground tid i Stockholms förorter 😉 Musiken påminner om Desultory's demo från tidigt 90-tal, "death unfolds" eller vad den nu hette. Mmmmm gammal Stockholmsdöds! *drömmer mig tillbaka* Håller med om att sången är riktigt klen. Jag somnar nästan, riktigt riktigt tråkig sång! Sångaren måste lära sig att ta i från magen och pressa fram brölet. Annars helt ok musik. Inspelningen låter precis som vad det är, demo. Allt godkänt utom den veka sången!
Jarnis Postat 19 maj 2006 Postat 19 maj 2006 Plus för ok riff och för att ni överhuvudtaget spelar death metal -- det ska premieras! Minus för slapp sång, keyboards, platt ljud, basig och uddlös gitarr och slött tempo (fan, döds ska ju gå undan!). Jag gillar att sångaren försöker sjunga på det där sköna amerikanska old school-sättet (blä för kraxande Gbg-dödssång). Men han misslyckas ju dessvärre. Som flera tidigare påpekat -- han måste ta i mer. Så höj tempot till 220, putsa på ljudbilden, reta upp sångaren, fimpa keyboardsen och de tralliga partierna och ni är nåt på spåren. Det finns potential här, men för att jag ska digga det måste det låta mycket "hårdare" och vara ösigare.
newform Postat 21 maj 2006 Postat 21 maj 2006 He he det vore produktivt om någon gav kritik som inte är "sången är faktiskt black, inte döds" och inte kritik som hamnar under "smaken är som baken, delad" - det hjälper inte oss så mycket 🙂 Men tack för alla svar hitills.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.