funkis.org Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 * LÅTNAMN: Arfihorpotis - trailer * ARTIST/GRUPP: Funkis/Anulaibar * GENRE: Dark Ambient * LÅTLÄNGD: 3:27 * KOMPOSITÖR: Olle Svensk * PRODUCENT: Olle Svensk * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: .mp3 * STORLEK: 3.17 mb * STATUS: Färdig (trailer för kommande verk) * LÅTLÄNK: http://anulaibar.com/e107/request.php?67 Detta är en trailer för det kommande verket Arfihorpotis. Arfihorpotis är inget album, det är ett verk som skall som ska ses som ett enhetligt stycke. Verket består av fem satser och kommer att släppas på CD-r i slutet av Maj.
Danabacken Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 Detta var rostigt, må jag säga. En bunt fula ljud uppbyggt på ett vackert sätt. En sak som jag verkligen gillar, är att den får mig att se så mycket blider i huvudet. En mystisk sekvens år 3165, när allt liv är utrotat. Himlen är svart och sotig. Och maskinerna är allt som finns kvar. Du har inte sett War of the Worlds? Dehär är ett perfekt soundscape till den filmen, tycker jag.
funkis.org Postat 17 maj 2006 Trådstartare Postat 17 maj 2006 Tackar 😄 En bunt fula ljud uppbyggt på ett vackert sätt. Jag måste få använda den kommantaren 😛 Glad att du ser bilder. Det är lite gran det jag jobbar för, att människor ska kunna assosiera fritt. Jag vill inte styra tolkningen av mina verk, de "handlar" så att säga inte om nånting.
funkis.org Postat 26 maj 2006 Trådstartare Postat 26 maj 2006 Nu. Äntligen. Till slut. Den är färdig. Efter nästan två månader av byggande, ombygge, mixning, ombygge, mixning, mastring... (upprepa för många gånger) så har jag bestämt mig för att det är klart. Den släpps, som tidigare sagts, på CD-r. Priset är 5 euro, och det är inklusive porto till hela världen. ”En bunt fula ljud uppbyggt på ett vackert sätt” Arfihorpotis består av fem satser, sammankopplade i ljud och harmoni, men också separerade i kraft och känsla. Verket börjar i en sträv, mekanisk miljö och färdas genom dark ambient/soundscapes och drones. Musiken har inget objektiv och all tolkning görs av lyssnaren. Läs mer på http://funkis.anulaibar.com
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.