blomstrom Postat 16 maj 2006 Dela Postat 16 maj 2006 * LÅTNAMN: Shout it out * ARTIST/GRUPP: Olle * GENRE: Pop (indie-electro-pop-synthpop-indie, för ortodoxa genre-fanatiker) * LÅTLÄNGD:3:44 * KOMPOSITÖR: Olle * PRODUCENT: Olle * EV. MEDVERKANDE: Olle * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: Streamad på myspace * STORLEK: N/A * STATUS: Färdig låt, halvfärdig produktion * LÅTLÄNK: http://myspace.com/olleneverknows ( klicka på shout it out i den grå mediespelaren till höger ) Hej! Jag har gjort en poppig låt som låter rätt hyfsat tycker jag. Lyssna duktigt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 16 maj 2006 Dela Postat 16 maj 2006 Olle, du är grym. Ska vi starta band? 😄 Detta är skitbra precis som allt du gör, även om grundmaterialet här kanske är en aning tamare än annat jag hört av dej. Du har en stenskön röst och grym melodikänsla. Finns inga fel i den här låten men jag hade önskat mej lite järvare arr/produktion, och kanske lite mer kräm i sången, men allt behöver ju åandrasidan inte vara maxat hela tiden. Du kanske minns att jag mejlade dej för ett tag sen? Jag är fett pepp på att göra nåt sorts samarbete nämligen, och nu har jag tid så jag undrar, har du lust? Rådiggar din musik, typ Broke och How long är t ex fantastiska låtar. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 16 maj 2006 Dela Postat 16 maj 2006 ...och på andra lyssningen så känns även den här låten klockren. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
eckel (oregistrerad) Postat 16 maj 2006 Dela Postat 16 maj 2006 jävligt skön låt! du gör grymma melodier Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
toiletbrush deluxe (oregistrerad) Postat 17 maj 2006 Dela Postat 17 maj 2006 Lite basig produktion, tycker det blir lite för "mys-mys" tryck upp sången en oktav och skrik till halsen blöder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 17 maj 2006 Dela Postat 17 maj 2006 Diggar... En låt jag inte skulle något emot att ha i mitt mediearkiv. Dock så har du lagt den i en mediaspelare på siten. Dock aningens mycket bas och sen lite klen sång. Men helheten funkar finfint. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
blomstrom Postat 17 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 17 maj 2006 tbruce: Jovisst, jag har massor av tid nu efter juni, när jag tar studenten och blir arbetslös.. 😏🤪 tack för kritiken och sånt! ska basa av den och höja sången, fixa och trixa lite... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 17 maj 2006 Dela Postat 17 maj 2006 tbruce:Jovisst, jag har massor av tid nu efter juni, när jag tar studenten och blir arbetslös.. 😱😠 Det där känner jag igen. 😎 Jag mejlar... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thom1 Postat 17 maj 2006 Dela Postat 17 maj 2006 Verkligen bra! skön och underbara melodier som sagt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
april second Postat 17 maj 2006 Dela Postat 17 maj 2006 Schysst poplåt! Gillar slingan i introt. Som en del andra har påpekat är den lite basig men annars riktigt bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.