Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan

Har nyligen gjort en ny låt. Inspirerad av alphazone släpper jag nu Extortion.

All konstruktiv feedback motages med öppna armar.

Jag postade på ett annat forum så jag har en annan version här också:

Verson 1:

Click here to watch Cicero-Extortion-Original-Mix11 - Första mixen

Verson 2:

Click here to watch Cicero-Extortion-Original-Mix11 - Extra bassliga, mera perc samt lite lite lägre volym på kicken

OBS!!!! Släpper denna mp3 i kass kvalite så att inte någon rycker låten eller liknande. Så ni behöver inte säga att kvaliten är dålig (96kb/S). Ska snacka med ett skivbolag senare. Men just nu behöver jag eran hjälp för att låten ska falla dem i smaken:

Tack på förhand!

Inspirerande låtar och skivbolagets hemsida finns på www.skywarp-records.de

Annons
Postat

Svårt att kommentera mixen när mp3-filen är i så dålig kvalle. Det låter verkligen skit om trummorna och jag tycker att kompressorn ligger på alldeles för hårt. Stereobilden är lite knasig och hela låten känns lite "hängmattig" i karaktären. Men detta kan ju alltihop ha mycket att göra med mp3kompressionen.

Postat
Svårt att kommentera mixen när mp3-filen är i så dålig kvalle. Det låter verkligen skit om trummorna och jag tycker att kompressorn ligger på alldeles för hårt. Stereobilden är lite knasig och hela låten känns lite "hängmattig" i karaktären. Men detta kan ju alltihop ha mycket att göra med mp3kompressionen.

asså? tack för din konstruktiva kritik... 😕

men va fan så kass kan den la fan inte vara? fick 8.6 / 10 i snitt på reasonstation.

Postat

asså? tack för din konstruktiva kritik... 😕

men va fan så kass kan den la fan inte vara? fick 8.6 / 10 i snitt på reasonstation.

Min kritik var väl inte okonstruktiv?

Jag menar inte att låten var dålig! Jag gnällde mest på att det är svårt att lyssna och kommentera på något (särskilt mixen) som är så hårt mp3-komprimerat - trots att du inte ville ha gnäll på kvallen 😎

Jag tror dock att låten är hängmattig, försök få ner både diskant och bas och boosta mellanregistret, det blir lite ihåligt annars. Men det är som sagt svårt att veta när den är i 96kbps 😉

Postat (redigerat)

joo du har rätt...men det är bra flås i den i wave vill jag lova 😕

jaaa... låten är lite sisådär men lätt det bästa jag gjort... är rätt nöjd med allt utom basen... jag vill göra den fetaste basen så skulle den låta så ball va

Redigerat av richarddd
Postat

Fixa en mp3 med bra kvalitét, bumms!!

Själva låten bådar bra, men såhär går inte lyssna. Basen är också borta.

Fixa fixa!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.