jourtor Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 Hej, jag vill lägga en klassisk röstförvrängareffekt (a lá "Efterlyst" eller annan mögig TV3-dokumentär) på en inspelad grej. Hur ska jag gå till väga? Tjing Tor
Linus Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 4 instanser av pitch shifting på samma ljudkälla 😄 En instans pitchar ner rösten mörkt. En instans något mörkare än originalet, och en LFO som svajar pitchen långsamt. En i ungefär samma tonhöjd som originalet, och snabbare lfo-frekvens. En sista instans pitchar upp rösten ljust.
Tilly Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 fan Linus du har svar på allt.. Kommer jag nånsin blir jätterik i framtiden?
mornel Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 fan Linus du har svar på allt.. Kommer jag nånsin blir jätterik i framtiden? aldrig
Linus Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 fan Linus du har svar på allt.. Kommer jag nånsin blir jätterik i framtiden? Ja, du håvar in stora pengar efter att ha tävlat och vunnit för Cypern i Eurovision Song Contest 2013.
jourtor Postat 16 maj 2006 Trådstartare Postat 16 maj 2006 Det var ett nedrans stojande 😄 Ang. röstförvrängaren: finns det någon slappare lösning – typ en reko plugin eller eller ett fristånde program man skulle kunna använda sig av?
sixties Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 testa antares avox finns som demo att testa, tror det var 2 veckor man fick använda den.
Linus Postat 16 maj 2006 Postat 16 maj 2006 en reko plugin Kör du Mac? Eller är det bara den där andra ondskefulla halvan av Planktron som kör Mac? 🙂😄😆 Vilket format på plugin?
jourtor Postat 16 maj 2006 Trådstartare Postat 16 maj 2006 en reko plugin Kör du Mac? Eller är det bara den där andra ondskefulla halvan av Planktron som kör Mac? 😆😏😛 Vilket format på plugin? Haha, nej jag är också en Mackille. Men jag har dubbelbootar över i Windows XP i värsta fall 🙂 Jag kan köra plugins till Cubase.
Tilly Postat 17 maj 2006 Postat 17 maj 2006 fan Linus du har svar på allt.. Kommer jag nånsin blir jätterik i framtiden? Ja, du håvar in stora pengar efter att ha tävlat och vunnit för Cypern i Eurovision Song Contest 2013. Yes!!!! Jag visste det!!!!!!
Thimmie Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 fan Linus du har svar på allt.. Kommer jag nånsin blir jätterik i framtiden? Ja, du håvar in stora pengar efter att ha tävlat och vunnit för Cypern i Eurovision Song Contest 2013. 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.