Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon som har använt detta ljudkort? Några tips på hur man kan/skall/bör konfigurera det?!

När jag lyssanr på en låt så kan det helt plötsligt låta som om jag har Ohlsen Brothers effektrack för deras "vackra" sång på ljudkortet.

Varför? Alla tips mottages med värme!

Annons
Postat

Aha... änligen någon som har det kortet!!

Vi verkar vara rätt få?!

Men ungefår så här upplever jag problemet:

Jag spelar upp en vanlig mp3'a i mediaplayer. Det uppstår någon märklig distortion på ljudet, som en blandning mellan rundgång och någon "pitch shift" effekt. Samma om jag kör en wav. Om jag använder en VST-synt så får jag inte den effekten, en tycker att ljudet är rätt sunkigt.

Behövs mer input?

Postat

Jag har löst det, genom att byta till senaste drivrutinen. Det fanns 2 omnämnda fixar och den ena var "vissa 915chipset har missljud, vilket lösts i denna version"

Phu, blev änna rädd att kortet var sönder eller så...

Postat

Det var ju bra, hade faktiskt ingen anig om vad det kunde vara för fel, mitt kort har funkat klockrent, trots att jag inte har uppdaterat mjukvaran än.

Postat

mitt har funkat klockrent oxo! bytte dator, samma chipset! men nu funkade det inte längre...

Har du några tips på hur jag kan få det att funka så bra som möjligt med mitt Cubase? Eller är det så att ljudkortet inte är den svaga länken? Jag har en vanlig P4 3.0ghz med 2gmb ram, och WinXP

Postat
Har du några tips på hur jag kan få det att funka så bra som möjligt med mitt Cubase? Eller är det så att ljudkortet inte är den svaga länken? Jag har en vanlig P4 3.0ghz med 2gmb ram, och WinXP

På vilket sätt fungerar det dåligt i Cubase?

Postat

Latency,, svårt att få mer än 4-5 VST syntar och ett par effekter att funka utan att det blir strul någon stans. Ofta märker jag detta genom att ett spår jag spelar in från analog källa släpar efter mer och mer,,, (under själva inspelningen), eller så hackar uppspelningen betänkligt.

Givetvis kan man frysa spår och hålla på, men skall det inte fungera bättre än det gör??

Postat

Jag har ett 1010.. När jag spelar in med VST-instrument så ökar jag latencyn till 1024 samples, annars orkar inte datorn så mycket. Prestandan för VST-instrument har helt och hållet med CPU & RAM att göra, inte ljudkortet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.