0-13 Postat 15 maj 2006 Dela Postat 15 maj 2006 Är lite osäker på om jag postar denna tråd i rätt avdelning, om inte så ber jag om ursäkt.. Hursomhelst, vilken mjukvara är bäst att skapa beats med? Kör Cubase SX 3.1.1 nu och som jag skrev innan ngnstans så kan jag verkligen ingenting, finns de någon mer användarvänligare programvara till att skapa beats? Eller är Cubase de ultimata verktyget? Och hur gör jag när jag ska spela in texten i miccen och köra in de i Cubase? Peace out! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
adama Postat 22 maj 2006 Dela Postat 22 maj 2006 reason kanske? Kör det inte själv, men en polare göra stort sett allt i dett program. Trance-nörd 😕 , lycka till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zkitz Postat 22 maj 2006 Dela Postat 22 maj 2006 (redigerat) För att göra beats använder du Fruity Loops eller Reason. Reason är bättre, men Fruity Loops sequencer är skönare imo. Det finns ju s.k. Rewire funktion i cubase, reason och FL så du kan hur lätt som helst koppla ihop programmen, dvs ha beatsen i reason / FL och sjunga samtidigt in i cubase. Skitsmidigt! Vad är rewire? Hur pillar Jag med kanalerna i Cubase? Hur rewirar Jag? Ja, det lär finnas 100-tals trådar om det. Jag tycker reason är Nybörjar vänligt, se / läs någon tutorial eftersom det finns i mängder http://www.propellerheads.se/news/articles...useaction=video Där har du james bernard. Han förklarar rätt simpelt hur reason funkar (bortsett från att han kör reason 2.5, och du kommer förmodligen köra reason 3.0 men det är saksamma). Hip-hoppare(antar att du är en eftersom du säger göra beats, eller?) generellt sätt brukar föredra Fruity Loops vad jag har hört, men Reason är ett bättre alternativ enligt mig. Redigerat 22 maj 2006 av zkitz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.