Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

EDIT: Nu är det bekräftat att listan är fejk. 😱

Nu har det läckt ut en lista över nya funktioner som kommer i SX 4! 😎

Listan hittar du några inlägg ner 😄

Läste först beskrivningen av Universal Part Editor, och min första tanke var att Steinberg måste ha sneglat på program som Garageband och Celemony Melodyne. VSTi 3.0-specifikationen låter också intressant!

...a first draft and subject to change
Nu är det bara att vänta och se om ett halvår. 🙂 Redigerat av Linus
Annons
Postat

Och det är bara fejk alltihopa 🙂

Vilket man kan se på saker som VST 3.0. Något som vore helt ologiskt med tanke på hur nyligen 2.4 släpptes som hade några riktigt stora förändringar. Det är nog snarare en liten önskelista, tyvärr tror jag ju inte att det nåsin kommer att bli en modulär mixer heller även om jag hoppas.

/Majken

Postat

Den där enorma bilden bryter layouten på framsidan... 🙂 Lär vara ett helsicke för folk med slö uppkoppling?

Postat
Och det är bara fejk alltihopa 😄

Nää, förstör inte mina förhoppningar! :rolleyes:

Och visst vore de här sakerna inte så omöjliga för Steinberg att genomföra?

Postat

Mjae omöjliga vore de väl inte men det är mycket i listan som går i en helt annan riktning än vad Steinberg gör. Sen blir det lite väl uppenbart hur fejkat det är med alla smådetaljer de missat, som exempelvis att HALion skrivs just så och inte "Halion".

/Majken

Postat

Men den sista funktionen (Cubase Capsule Project) kan jag inte förstå varför den inte funnits med i tidigare versioner? Jättebra att ha om man enkelt vill flytta ett projekt mellan datorer.

Postat

Det är inte säkert att all information går via press- och informationsavdelningen. Teoretiskt sett kan detta komma från en annan avdelning och "stavfel" som Halion kan uppkomma. Heck, vi kan inte ens stava till tidningsnamnet Internetworld på vårt eget förlag internt (skrivs ofta Internet World), trots att den har funnits i 10 år.

Med detta vill jag säga att SX4-info kan vara fejk, men behöver inte vara det. Och det är trevliga nyheter att spekulera kring!

Fruppe69 (oregistrerad)
Postat

Monoknapp, någon?

Postat
Monoknapp, någon?

HAHAHAHA :rolleyes:

Det borde väl vara det minsta det kan göra.

Postat
Monoknapp, någon?

HAHAHAHA 🙂

Lätt, en av dom viktigaste funktionerna saknas fortfarande 😉

Postat
Monoknapp, någon?

HAHAHAHA 😄

Lätt, en av dom viktigaste funktionerna saknas fortfarande 😱

Hänger inget med 😉

Mono knapp finns ju på master regeln?? 😄

Postat

Nej, den fanns på master-regeln. Sen kom Steinberg på att den inte behövdes och tog bort den när man lanserade SX2 😉

/Majken

Postat (redigerat)
Nej, den fanns på master-regeln. Sen kom Steinberg på att den inte behövdes och tog bort den när man lanserade SX2 😎

/Majken

Men vilka jävla idioter, jag använder den ju hela tiden 😲

Dom kan ju glömma att jag uppgraderar innan den finns igen...

Redigerat av Sonefors
Postat

Det går ju iofs precis lika bra att använda en plugg för att göra samma sak även om det är lite omständigt. Vilket version använder du förresten? Jag skulle absolut råda dig att uppdatera bara för att få full pdc och lite annat godis.

/Majken

Postat
Det går ju iofs precis lika bra att använda en plugg för att göra samma sak även om det är lite omständigt. Vilket version använder du förresten? Jag skulle absolut råda dig att uppdatera bara för att få full pdc och lite annat godis.

/Majken

Jag kör SX 1 nu, men jag ska uppgradera till SX 3 vid löningen 😳

Jag ville bara ställa mig lite på tvären 🥰

Postat
Och det är bara fejk alltihopa 😄

Vilket man kan se på saker som VST 3.0. Något som vore helt ologiskt med tanke på hur nyligen 2.4 släpptes som hade några riktigt stora förändringar. Det är nog snarare en liten önskelista, tyvärr tror jag ju inte att det nåsin kommer att bli en modulär mixer heller även om jag hoppas.

/Majken

...och du hade helt rätt Majken!

Dementin från Steinberg:

http://forum.cubase.net/phpbb2/viewtopic.php?t=47773

Postat

Men det här var åtminstone intressant:

"Please stop this immediately! I think everyone will be surprised very positively by the end of the year."

Vilket pekar på att något kommer att hända mot slutet på året om det sedan är SX4 eller något helt nytt återstår väl att se.

Sen är ju Milo en nedrans clown som både fejkar ihop ett pressmeddelande även om det var dåligt gjort och sedan anklagar sx4 för att vara en otillräcklig uppdatering utan att ha nån som helst aning vad den kommer att innehålla och om den ens kommer att dyka upp.

/Majken

Postat
"Please stop this immediately! I think everyone will be surprised very positively by the end of the year."

Vilket pekar på att något kommer att hända mot slutet på året om det sedan är SX4 eller något helt nytt återstår väl att se.

😄

Postat
Men det här var åtminstone intressant:

Sen är ju Milo en nedrans clown som både fejkar ihop ett pressmeddelande även om det var dåligt gjort och sedan anklagar sx4 för att vara en otillräcklig uppdatering utan att ha nån som helst aning vad den kommer att innehålla och om den ens kommer att dyka upp.

/Majken

Jo att det kommer ett SX4 före årsskiftet har jag personligen i alla fall fått direkt från en "vanligtvis mycket välunderrättad källa i Steinbergsfären" för att uttrycka sig litet luddigt... 😏

Postat
Jo att det kommer ett SX4 före årsskiftet har jag personligen i alla fall fått direkt från en "vanligtvis mycket välunderrättad källa i Steinbergsfären" för att uttrycka sig litet luddigt... 🙂

Kan vi inte låsa den här tråden nu så Linus o jag får vara lyckliga en liten, liten stund då? 🙂

🙂

• 2 veckor senare...
Postat

Jag ska erkänna att jag inte visste att en 4:a var på väg. Berätta!

- jag har övervägt att byta upp mig lite med Cubase, men man borde alltså kanske vänta på ett Cubase SE4 eller nånting...?

Postat (redigerat)

vart har ni hittat officiellt att det är en SX4 på väg?

hittar ingen på deras hemsida? 🙂

SX1 höll väl på ända till 1.06 eller ännu mer om jag inte mindes fel!

Redigerat av kirtaphus
  • 1 år senare...
Postat
Och det är bara fejk alltihopa 😆

Vilket man kan se på saker som VST 3.0. [...]

Dammar av tråden. Lite kul så här i efterhand att konstatera att just detta faktiskt stämde! Även om Steinberg inte släpper SDK:n till VST3 förrän i början av nästa år, så har ju Cubase 4 haft stöd sedan det kom. Även andra detaljer stämde faktiskt.

Postat

...och "Tabbed Windows" kom med i Logic 8 istället. 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.