Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har pulat med musik i något årtionde nu, och mitt nuvarande band about:blank har en musikstil som inte riktigt passar någonstans. Det är förstås ett problem, och att bli signade är ju bara att glömma, men för att kunna köra ett eget race så behövs det verkligen tyckare utifrån som kan bedöma en smula.

Så det vore väldigt trevligt om folk här, som åtminstone har en hum om musik och dess skapande, kan komma med lite kreativ feedback. 😎

Det jag känner just nu är att ljudbilden kanske spretar lite väl mycket mellan låtarna, speciellt de som inte är upplagda på siten. Men de som finns där att lyssna på får ni gärna "analysera sönder". 🙂

Ligger lite latent med musikverksamheten för tillfället, men tanken är att få igång lite egenhändigt snickrat bolag med dist så småningom.

http://www.aboutblank.se

Annons
Postat (redigerat)

I all ödmjukhet så tycker jag du skall läsa regler för demopostning och sedan återkomma efter detta då jag tror att du har mycket större chans att få ett vettigt svar. Folket på forumet brukar dessutom bli mycket gladare ifall man länkar direkt till en specifik låt istället för till framsidan på eran webbplats när man vill ha kritik på musiken. Det är svårare att kritisera när man inte vet specifikt vad som man ska kritisera.

Men välkommen i alla fall, och skriv gärna en presentation av dig själv i medlemspresentationer. 😳

/Henning

Redigerat av henning
Postat

about:blank, riktigt coolt namn, ger mej dock inte sånna här vibbar utan låter mer som att det handlar mer om nåt minimalistiskt digitalt. Detta var ganska för symfoniskt för att tilltala mej riktigt, men det låter ju inte dåligt eller hur man ska säga. Låter eget, vilket är bra.

På låtarna "Vengeance" och "Creed" tror jag knappt jag hade uppfattat att det var en röst där om jag inte hade haft texten framför mej, kanske är tanken men vettefan, blir lite konstigt tycker jag. Texterna och sången är väl inte riktigt min femma, lite för mycket metal. Gillar de (nästan) instrumentala spåren bättre. Låter hotfullt och mysigt och hårt på samma gång. Väldigt organiskt för att vara så elektroniskt. Distad syntkagge = fint!

Tror inte alls det behöver vara omöjligt att få detta utgivet på något mindre bolag. Vet inte hur "stora" ni är men ni kunde testa att skicka in demos till t ex P3 Rock eller P3 Lab så. Tror säkert det finns en publik för detta!

Kämpa på! 😳

Postat

Henning, i all ödmjukhet så ber jag om ursäkt. Det är inte lätt att vara ny i skolklassen! 😛

På hemsidan är det bara att klicka på "listen", och anledningen att jag hellre länkar till sidan är att man där kan öppna lyrics-fönstrena (som är behövliga till den här musiken/mixningen, så att säga 😛 ). Och länka direkt till låtsidan går inte då den ligger i en iframe.

Övrig info:

# ARTIST/GRUPP: about:blank

# GENRE: alternative electronic crossover

# KOMPOSITÖR: Niklas Weidel / Martin Pettersson

# PRODUCENT: Niklas Weidel

# INSPELNINGSÅR: 2004-2005

# FORMAT: mp3 vbr, medquality

# STATUS: Färdig demo

tbruce: Tack för feedbacken! Vi förklarar namnet lite djupare på hemsidan, men den djupa poängen är att man får läsa in själv lite mening i låtarna, och den ytliga faktorn är att jag diggade namnet.

Sången är gjord så med flit, lite det vi är ute efter är att göra rösten till ett instrument i ljudlandskapet så att säga. Man ska dock absolut höra texten om man vet den. Det är ett konstigt sätt kanske, men såna är vi. 😛

Härligt att du tycker det låter organiskt! Eftersom vi i grunden bygger på en tokelektronisk genre, industrial/synth/crossover så har jag varit ute efter att göra det lite mer levande med djupare ljudbild. Kanske skulle jag inte säga att det låter organiskt alla gånger, men vi försöker. *s*

Vi är inte särskilt "stora", och publik tror jag absolut att det finns med tanke på den respons vi fått här o var. Däremot är det såklart inte någon direkt jättepublik, och vi har redan skickat runt demos höger o vänster, över atlanter och ner i deutsche mark-land. Dessutom är det roligare att rodda det själv, när jag sen blir färdig med min managementutbildning. 😛

Ska fundera på P3, det kanske vore skoj. Tack för tipset!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.