Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Med Iztop Vinyl tycke jag det är svårt att få fram bra knasterljud. Visst man kan få ljudet att låta mer gammalt och skitigt, men jag har aldrig lyckats få fram något knatser. När jag har försökt har det blivit jättehöga knaster som kommer pulserande typ på 4:e delar. Man vill ju att det ska komma lite då och då, inte i någon rytm.

Men det kan väl vara jag som inte vet hur man använder den fullt ut, finns det annars någon bra vinylknasterplugg?

Postat
Jag kan spela in gratis knaster åt er annars. Har skivspelaren kopplad till datorn.

Det vore i och för sig coolt. Om du menar allvar så är jag intresserad 🥰

Postat
Jag kan spela in gratis knaster åt er annars. Har skivspelaren kopplad till datorn.

Det vore i och för sig coolt. Om du menar allvar så är jag intresserad :rolleyes:

varför inte ladda upp 7meg stereoknaster på forumet som blir public domain. Hade varit kanon.

Postat

Man fick tydligen inte ladda upp wav-filer i forumavdelningen Uppladdade filer. 😉

Ni får hålla till godo med Rapidshare tills vidare.

http://rapidshare.de/files/20589072/Knaste...-_Loop.zip.html

Autentiskt vinylknaster.

En loop är inkluderad i wav-filens metadata, kompatibel med de flesta samplers.

Normaliserad, så sänk volymen.

Använd fritt.

Postat

Har aldrig riktigt förstått grejen med att använda sig av artificiellt vinylknaster 😛

/Daniel

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.