Jump to content
Annons

Time stands still for you - electronica


Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Time stands still for you (Tvor Brvuce remix)

ARTIST/GRUPP: Ivan Chov/vTor Brvuce

GENRE: Electronica (remix)

LÅTLÄNGD: 4.31

KOMPOSITÖR: Ian Cvho/Tovr Brucev

PRODUCENT: Tvor Brvuce

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.7

STATUS: Typ färdigt, beroende på respons

Fått i uppdrag att remixa en låt av ett nystartat australiensiskt skivbolag, tovianrecords.com, orginalet finns som video under audio+video-sektionen på deras sida.

Tänkte höra vad ni tycker innan jag skickar iväg den. Är nöjd själv, men är lite tveksam till den diskreta technobasen (baktakt, 8-delar) som kommer in diskret i första halvan... kanske lika bra att ta bort den helt?

EDIT: Borttagen 19/05/06

Redigerat av tbruce
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hello.. Det var ju riktigt coolt det där..🙂 Jag gillar verkligen ljudet på låten.. Och jag tycker definitivt basen ska vara kvar, den gör sitt jobb.. Jag är inte ngn van electronica lyssnare, men den här låten får mig att vilja chilla och dansa på samma gång, så nåt du gör måste vara väldigt rätt!

M.v.h

Lisa

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag är mer skeptisk. Fattar inte riktigt vad den fyller för funktion. Fast det är klart något borde kanske vara där annars blir det lite tomt. Snyggt annars. Slutet blir lite väl utdraget kanske? 🙂

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är mer skeptisk. Fattar inte riktigt vad den fyller för funktion. Fast det är klart något borde kanske vara där annars blir det lite tomt. Snyggt annars. 🙂

Pratar du om hela låten eller bara basen nu? 🙂 För jo lite tomt skulle det nog bli om man tog bort låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är mer skeptisk. Fattar inte riktigt vad den fyller för funktion. Fast det är klart något borde kanske vara där annars blir det lite tomt. Snyggt annars.  😄

Pratar du om hela låten eller bara basen nu? 😆 För jo lite tomt skulle det nog bli om man tog bort låten.

Basen såklart. 😆 I övrigt låter det gott. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

LisaS: Tack, schysst att du gillar det även om du inte lyssnar mycket på sånt här - tror nog det är ganska lättlyssnat men utan att bli för mjäkigt.

Egg: Utdraget slut? Hmm... tycker jag inte, vilken del av slutet menar du? Jag hade snarare funderingar på att dra ut det längre.

Basen var det... jag tror nästan jag ska ta bort den faktiskt. Eller kanske inte helt, för den stompar till det lite, men tona ner den, för den känns lite banal typ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar! Trycka? :rolleyes: Va?

Trevligt att du inte hör nåt störigt i mixen, för den är framfamlad i blindo, typ. 😄 Eller så börjar jag lära mej hur man mixar? ( 🙂 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jag gillar det här!

Tycker du har fått till en fräsh och fluffig mix, skulle bara va lite ljuvligare om du fläskade på med basgången lite mer.

Du verkar vara en hejjare på att twista ljud o sånt, gillar dom där flummiga electrotrummorna. Låter typ som det är flanger eller nått på dom.

Tycker också att det är skönt att den är glad, det är uppfriskande.

EDIT: Vart dom nöjda med remixen?

Redigerat av kallemio
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar! Basgången, menar du technoaktiga basen i början då (den som jag nästan hade tänkt stryka)? För den andra basgrejen som hörs ligger i en sampling från orginallåten, svårt att få mer kräm i den (kanske går att dubba).

Trummorna är behandlade med medvetet kass pitchshifter, får det att låta lite mer organiskt, och ger en nästan fasaktig effekt på framförallt klappen.

Dom har inte fått höra den än så jag vet inte vad dom tycker. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag är inte så inlyssnad på sån här musik men jag har hört på din låt flera ggr. Jag tycker din remix är härlig. Väl avvägt när de olika delarna kommer in och avlöser varandra. Jag tycker att du skall behålla basen. Den tycker jag bara är bra och fyller en viktigt funktion som en kontrast när där inte är bas i alla partier. Det enda konstruktiva eller vad jag kan tycka blir lite svårt för mig är vid 3,15- 3,25 när låten börjar hacka eller hur man skall säga. Jag skulle vilja ha lite mer rytmik i det där partiet, en paus? eller korta ner det något.

Skön låt!

Den hamnar i samlingen

MVH

Lindpop

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...