Bajenuffe1 Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Mina vänner Snabb fråga... Hur kan jag ändra en MIDI tonläge minimalt på en not i cubase. Jag hittar transpose, men den höger eller sänker en hel ton. Jag ligger emellan.. Kan jag klara detta? /Bajenuffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Dubbelklicka på midispåret och flytta sen den ton du vill flytta till rätt tangent på klaviaturen. Men man ska väl kunna transponera halvtoner? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 (redigerat) Jag hittar transpose, men den höjer eller sänker en hel ton. Nä det har du nog fått om baktassen. Transposefunktionen höjer eller sänker i halvtonsteg t.ex. -1, 0, +1 o.s.v. 😆 Men du kanske menar att du ligger stämd i en kvartston, eller? 🙂 Mvh / djonas Redigerat 14 maj 2006 av djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
steflund Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Om jag förstår rätt så är det inte heller en halvton du menar utan mindre än så... Jag tror du måste leka lös med modulation knappen... går att göra om du är i piano-rollen och välja just modulation längst ned till vänster i det fönstret, då kommer det upp i fönstret ett fält där ddu får röja lös tills du fått det som du vill. Var nu dryga året sedan jag satt med Cubase... så jag kanske kom ihåg fel... åsså körde jag knappt med SX. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bajenuffe1 Postat 14 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 14 maj 2006 Korrekt mina vänner... Det är ju självklart en kvartston som det stänner fel. Skall kolla modulationsfunktionen Tack /Bajenuffe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.