Jump to content
Annons

tuning av midi

Bajenuffe1

Recommended Posts

Mina vänner

Snabb fråga... Hur kan jag ändra en MIDI tonläge minimalt på en not i cubase. Jag hittar transpose, men den höger eller sänker en hel ton. Jag ligger emellan.. Kan jag klara detta?

/Bajenuffe

Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)
Jag hittar transpose, men den höjer eller sänker en hel ton.

Nä det har du nog fått om baktassen. Transposefunktionen höjer eller sänker i halvtonsteg t.ex. -1, 0, +1 o.s.v. 😆

Men du kanske menar att du ligger stämd i en kvartston, eller? 🙂

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Dela på andra sajter

Om jag förstår rätt så är det inte heller en halvton du menar utan mindre än så... Jag tror du måste leka lös med modulation knappen... går att göra om du är i piano-rollen och välja just modulation längst ned till vänster i det fönstret, då kommer det upp i fönstret ett fält där ddu får röja lös tills du fått det som du vill. Var nu dryga året sedan jag satt med Cubase... så jag kanske kom ihåg fel... åsså körde jag knappt med SX.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.