BadBoy Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 är d nån som kan förklara vad man ska ha alla dess utgångar på ett ljudkort till ? man ser kort som har 10in 10ut men va fasen ska jag med 10 ut till ?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 För att kunna skicka ut olika kanaler till olika hårdvaruburkar om man vill mixa med externa grejer... Till exempel. Typ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Eller om du vill spela in flera instrument samtidigt. Typ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 (redigerat) Eller om du vill spela in flera instrument samtidigt. Typ! 😳 Sedan när behöver man utgångar för att spela in? Redigerat 14 maj 2006 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Eller om du vill spela in flera instrument samtidigt. Typ! 😳 Sedan när behöver man utgångar för att spela in? Oops...såg fel. Typ! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BadBoy Postat 14 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 14 maj 2006 Eller om du vill spela in flera instrument samtidigt. Typ! ehmm ??? utgångar till o spela in ?? skulle inte tro , men ok jag köper d med att kunna skicka ljud till olika hårdvaruprodukter .... så onödigt dock tror jag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Oops, såg fel, sade jag! Typ!!!!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BadBoy Postat 14 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 14 maj 2006 sry de hann svara medans jag skrev ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 .. så onödigt dock tror jag Nja, det beror på. Fast själv har jag inte utnyttjat mina 8 kanaler speciellt mycke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Förlåt för att jag förstörde din tråd. Typ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Förlåt för att jag förstörde din tråd. Typ! Nej det gjorde du inte, Lynxo! Typ! 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Förlåt för att jag förstörde din tråd. Typ! Nej det gjorde du inte, Lynxo! Typ! 😳 Tack, då kanske jag borde sluta posta här? Typ! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Många utgångar är för övrigt ett otyg som man måste dras med ( läs: betala för ) på de flesta ljudkort som har många ingångar. Förhoppningsvis inser tillverkarna snart hur hopplöst omodernt detta är och börjar erbjuda lite fler alternativ. Länge leve mjukvara! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Förlåt för att jag förstörde din tråd. Typ! Nej det gjorde du inte, Lynxo! Typ! 😳 Tack, då kanske jag borde sluta posta här? Typ! 😄 Nej det tycker jag inte! Typ! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Förlåt för att jag förstörde din tråd. Typ! Nej det gjorde du inte, Lynxo! Typ! 😳 Tack, då kanske jag borde sluta posta här? Typ! 😄 Nej det tycker jag inte! Typ! 😄 Nej, det här var rätt kul! Typ! 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Man kan också använda flera utgångar för att skicka varje kanal till en separat ingång på ett analogt mixerbord för att kunna mixa old-school. Också ett ofog Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Många utgångar är för övrigt ett otyg som man måste dras med ( läs: betala för ) på de flesta ljudkort som har många ingångar. Förhoppningsvis inser tillverkarna snart hur hopplöst omodernt detta är och börjar erbjuda lite fler alternativ. Länge leve mjukvara! Ja, jag har inte sett något kort med 12 in 2 ut. Det vore ballt att ha. Borde bli billigare oxå... Eller finns det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Många utgångar är för övrigt ett otyg som man måste dras med ( läs: betala för ) på de flesta ljudkort som har många ingångar. Förhoppningsvis inser tillverkarna snart hur hopplöst omodernt detta är och börjar erbjuda lite fler alternativ. Länge leve mjukvara! Ja, jag har inte sett något kort med 12 in 2 ut. Det vore ballt att ha. Borde bli billigare oxå... Eller finns det? Ju bätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Många utgångar är för övrigt ett otyg som man måste dras med ( läs: betala för ) på de flesta ljudkort som har många ingångar. Förhoppningsvis inser tillverkarna snart hur hopplöst omodernt detta är och börjar erbjuda lite fler alternativ. Länge leve mjukvara! Ja, jag har inte sett något kort med 12 in 2 ut. Det vore ballt att ha. Borde bli billigare oxå... Eller finns det? Ju bätt! AHA! Där ser man... 😳 Vilken ball grunk! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Många utgångar är för övrigt ett otyg som man måste dras med ( läs: betala för ) på de flesta ljudkort som har många ingångar. Förhoppningsvis inser tillverkarna snart hur hopplöst omodernt detta är och börjar erbjuda lite fler alternativ. Länge leve mjukvara! Ja, jag har inte sett något kort med 12 in 2 ut. Det vore ballt att ha. Borde bli billigare oxå... Eller finns det? Ju bätt! Hur tänkte du nu? ProjectMix har mer än 2 utgångar. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Många utgångar är för övrigt ett otyg som man måste dras med ( läs: betala för ) på de flesta ljudkort som har många ingångar. Förhoppningsvis inser tillverkarna snart hur hopplöst omodernt detta är och börjar erbjuda lite fler alternativ. Länge leve mjukvara! Ja, jag har inte sett något kort med 12 in 2 ut. Det vore ballt att ha. Borde bli billigare oxå... Eller finns det? Ju bätt! Hur tänkte du nu? ProjectMix har mer än 2 utgångar. 😳 Jamen på´t ungefär! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 (redigerat) Tja utgångar gör inte ont om man lever i dessa tider.. Glöm inte att 5:1 och 7:1 system är på uppåtgående och att det snart är dags att ta steget från futtig stereo till feta surroundmixar, och då måste man kunna lyssna (ha sina monitorer) i 7:1 ljud också. Sen är man som jag och har en del analoga stenålderseffekter från 60-70-80 tal som man gärna vill skicka ut sina "kalla" digitalljud på en uppvärmningsrunda i så behöver man också (bra) analoga utgångar från sitt ljudkort. Redigerat 14 maj 2006 av hegobald Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Tja utgångar gör inte ont om man lever i dessa tider.. Glöm inte att 5:1 och 7:1 system är på uppåtgående och att det snart är dags att ta steget från futtig stereo till feta surrondmixar, och då måste man kunna lyssna (ha sina monitorer) i 7:1 ljud också. Sen är man som jag och har en del analoga stenålderseffekter från 60-70-80 tal som man gärna vill skicka ut sina "kalla" digitalljud på en uppvärmningsrunda i så behöver man också (bra) analoga utgångar från sitt ljudkort. 😳 Synd bara att de flesta kommer att ha hunnit uppdatera eller slänga sina ljudkort innan surroundmixning blir speciellt vanligt. Nädu, bakåtsträvare...Det är vad de är! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Mitt kort har 4 gånger fler utgångar än ingångar. Många utgångar kan också vara användbart i masteringsessionen, ifall man har många lyssningskällor. (Läs monitorer/högtalare/små sk. "bergsprängare" och hörlursförstärkare) Sen kör man mixen i sin DAW, mutar de olika bussarna (utgångarna) och lyssnar genom en källa i taget. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BadBoy Postat 14 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 14 maj 2006 tack för all avettiga svar ! o resten , väx upp inget jäkla klotter plank d här ! d va en seriös fråga Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 (redigerat) Mitt kort har 4 gånger fler utgångar än ingångar. Många utgångar kan också vara användbart i masteringsessionen, ifall man har många lyssningskällor. (Läs monitorer/högtalare/små sk. "bergsprängare" och hörlursförstärkare) Sen kör man mixen i sin DAW, mutar de olika bussarna (utgångarna) och lyssnar genom en källa i taget. Det här är ändå inget behov som de flesta människor har. Visst kan det vara bra med en massa utgångar för vissa personer men det råder ju total dominans på ljudkort av den här typen. Det tycker jag är lite skrutt 😱 Det är ju trots allt vanligare att behöva 12 ingångar än 12 utgångar. Redigerat 14 maj 2006 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 tack för all avettiga svar ! o resten , väx upp inget jäkla klotter plank d här ! d va en seriös fråga Bajs 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 (redigerat) tack för all avettiga svar ! o resten , väx upp inget jäkla klotter plank d här ! d va en seriös fråga Den enda som verkar klottra här verkar vara du själv.. Du fick seriösa svar också 😱 Anyway: Jag håller med dig att i denna digitala tidsålder och om man (fortfarande) ägnar sig åt enkel stereomixning så skulle man oftast klara sig med 2 utgångar för sina monitorer.. Men... Om man försöker vara lite seriös och använda det hela i en studio så skadar det inte med fler utgångar för medhörningslyssning i studion etc etc.. Redigerat 14 maj 2006 av hegobald Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 14 maj 2006 Dela Postat 14 maj 2006 Anyway: Jag håller med dig att i denna digitala tidsålder och om man (fortfarande) ägnar sig åt enkel stereomixning så skulle man oftast klara sig med 2 utgångar för sina monitorer.. Men... Om man försöker vara lite seriös och använda det hela i en studio så skadar det inte med fler utgångar för medhörningslyssning i studion etc etc.. Sant, men brukar man använda sig av vanliga ljudkort för hemmamarknaden i studiosammanhang? Knappast va? Det skulle vara trevligt med lite fler alternativ här så man slapp betala för alla utgångar bara för att man vill ha många ingångar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.