Jump to content
Annons

Recommended Posts

Hej!

Det var länge sen jag postade en demo så jag tycker det var dags nu. Skriv gärna en liten kommentarer om vad ni tycker. Allt från själva låten till mixning & produktion.

LÅTNAMN:Dance

ARTIST/GRUPP:Lindpop

GENRE:Disco?

LÅTLÄNGD:3min

KOMPOSITÖR:Lindpop

PRODUCENT:Lindpop

EV. MEDVERKANDE:Sång:Liz

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,4 megabyte

STATUS: Färdig demo

MVH

Lindpop

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Oj.. det låter mer vimsig Eric Gadd om det här än Dance... leadsynten ligger väldigt off mot beatet i början, mixen är relativt stökig i sin helhet, sången har mycket proxbas... eller är det eventuellt ojusterade frekvenser i sången som blir manipulerade av en phazer månne?

Hursomhelst: se över volymerna på de enskilda instrumenten + om jag vore i dina kläder - justera frekvensinnehållet samtidigt. Använder du kompressorer och EQ rätt på instrumenteringen, behöver du inte använda så mycket effekter på kalaset för att det ska bli najs-najs.. vilket i andra lägen blir ett måste för att man över huvudtaget ska märka att de finns där... och när de sedan hörs har man redan sladdat av motorbanan s.a.s 😱

Tror ändå någonstans att det kommer kunna låta rätt bra med de ingredienserna du använt till låten..så kör hårt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj schysst! Fast kvantisera lite hårdare. Inte stenhårt för det är schysst med det lite svajiga men mer behövs ändå.

Schysst låtmaterial, annorlunda men skönt arr. Hörs att det är demo, men låter ändå väldigt profsigt på nåt sätt. Gillar trummorna, fast de kunde gärna komma upp en aning i volym.

Det ligger en väldigt ful diskantig reverbsvans i ena hörluren konstant, lite jobbig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för de snabba kommentarerna. Jag skall försöka se över de grejorna. Så det tackar jag för. Jag kan beräta lite kort om det jag har brottats med. Det har varit att antingen har där inte blivit något tryck i basen eller så har det inte blivit tryck i leadsynten. Så det känns bra att höra det ni sagt, för jag har nog själv mest sysslat med basen och leaden de senaste vändorna.

Fler får gärna kommentera.

MVH

Lindpop

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...