Jump to content
Annons

Biltråden


D Vibe

Recommended Posts

Här kan vi diskutera bilproblem.

Ja, jag ska vara så egoistisk att jag öppnar med en fråga!

Det har börjat skrapa i ratten på min VW Golf -96 ... helt plötsligt sådär bara. Den känns inte onormal på något annat sätt (i styrning, vibrationer eller att den är trögare eller så), men den har helt enkelt bara börjat skrapa.. :/

Kan det vara något allvarligt fel, eller är det helt enkelt bara nån skit som kommit in?!

Javisst ja, det är ett musikerforum det här, men det kanske finns någon som är haj på bilar ändå? :rolleyes:

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

bil1.jpg

När jag har köpt Ahlgrens bilar ibland har jag märkt att de inte varit särskilt mjuka, särskilt vintertid. Om jag viljat ha dem mjukare har jag lagt dem till exempel på ett varmt element. Jag undrar därför: Är det farligt? Reagerar kemikalierna i den här maten konstigt då?

:rolleyes:

en som undrar//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, eller så behöver du klippa naglarna. Inte under några som helst omständigheter så skrapar det i ratten med vare sig knogjärn eller långa klor, dock på. Annars tyder det på termiter... Har du träratt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae, kanske inte i 😳 .. men typ, där ratten sitter fast eller där den snurrar eller nåt. Kanske bara är plastkåpan runt eller nåt? Vettefaen. Blir lite nervös dock, finns dåligt med budget här för att laga bilen..

Är för trött för att tänka just nu dock..

Godnatters.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

D Vibe:

På vilket sätt skrapar det? Bara när du svänger?

1. Byt styrservoolja. Den drar åt sig fukt med tiden så testa att byt den.

2. Hissa upp fronten och dra lite i däcken. Kolla om ngt tar emot eller ngt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag viljat ha dem mjukare har jag lagt dem till exempel på ett varmt element. Jag undrar därför: Är det farligt? Reagerar kemikalierna i den här maten konstigt då?

Ja, se till elementet är varmt så att bilarna smälter. (Ungefär som när du haft glassen i kylen)

Sen fyller du påsen ordentligt med luft och stoppar in i frysen.

Veckan därpå smakar bilarna riktigt gott 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror jag vet vad det var för fel 🙂 .. Så pinsamt.

Det är kontakten mot kontaktytan för tutan som skrapar.. 😳

Tack för hjälpen ändå 🥰

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror jag vet vad det var för fel 😉 .. Så pinsamt.

Det är kontakten mot kontaktytan för tutan som skrapar.. 😕

Tack för hjälpen ändå 😎

/Daniel

Jaha där ser man.

Är inte riktigt säker på att jag förstår men.... Skitsamma.

Jag besiktade föresten min kärra idag. Gick igenom utan några anmärkningar. Han nämde något om bullernivå men vem bryr sig? Om Bosse Batong kommer får jag väl visa min ljuddämparinsats som ligger där den ska. Alltså i bagaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag viljat ha dem mjukare har jag lagt dem till exempel på ett varmt element. Jag undrar därför: Är det farligt? Reagerar kemikalierna i den här maten konstigt då?

Ja, se till elementet är varmt så att bilarna smälter. (Ungefär som när du haft glassen i kylen)

Sen fyller du påsen ordentligt med luft och stoppar in i frysen.

Veckan därpå smakar bilarna riktigt gott 😉

Annars kan det vara kul att låta ett par Ahlgrens bilar ligga i ett glas vatten över natten... Sedan kan man på morgonen förundras över hur stora dom blivit... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag viljat ha dem mjukare har jag lagt dem till exempel på ett varmt element. Jag undrar därför: Är det farligt? Reagerar kemikalierna i den här maten konstigt då?

Ja, se till elementet är varmt så att bilarna smälter. (Ungefär som när du haft glassen i kylen)

Sen fyller du påsen ordentligt med luft och stoppar in i frysen.

Veckan därpå smakar bilarna riktigt gott 😄

Annars kan det vara kul att låta ett par Ahlgrens bilar ligga i ett glas vatten över natten... Sedan kan man på morgonen förundras över hur stora dom blivit... 😄

eller, så proppar man i massa ahlgrensbilar i en full vodkaflaska och låter ståöver natten, himmelskt gott!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...