adama Postat 13 maj 2006 Dela Postat 13 maj 2006 tjabba. Jag har nyligen bytt till Cubase (SX 3.0), men det är en sak jag inte förstår. Jag skickar ju sends till FX Channel som ligger som ett vanligt spår i arrange. Men så fort jag trycker Solo på t.ex en virvel så mutas även FX Channel. Detta är oerhört störande, och jag antar att det inte är meningen att man ska jobba såhär. Vet någon hur jag ska göra? vore tacksam för svar. / adama Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bone Postat 13 maj 2006 Dela Postat 13 maj 2006 Du kan tydligen göra så att FX channel inte muteas när genom att använda "Solo defeat function": When mixing, you might sometimes want to solo specific audio channels, and listen only to these while other channels are muted. However, this will mute all FX channels as well. If the soloed audio channels have sends routed to FX channels, this means you won't hear the send effects for the channels. To remedy this, you can use the Solo Defeat function for the FX channel: 1. First press [Alt]/[Option] and click on the Solo button for the FX channel. This activates the Solo Defeat function for the FX channel. In this mode, the FX channel will not be muted if you solo another channel in the mixer. 2. You can now solo any of the audio channels without having the effect return (the FX channel) muted. 3. To turn off the Solo Defeat function for the FX channel, [Alt]/[Option]-click the Solo button for the FX channel again. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
adama Postat 13 maj 2006 Trådstartare Dela Postat 13 maj 2006 tack så mycket. Nu vet jag det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PeeJay Postat 16 maj 2006 Dela Postat 16 maj 2006 Det var märkligt, hos mig blir FX-kanalen "medsolad" om den är aktiv som send på den aktuella kanalen. Bug eller inställning? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 16 maj 2006 Dela Postat 16 maj 2006 Det var märkligt, hos mig blir FX-kanalen "medsolad" om den är aktiv som send på den aktuella kanalen. Bug eller inställning? Så är det för mig också, och jag har inte ändrat något. Om du inte har uppdaterat SX3 något så gör det, har hört att originalversionen var riktigt buggig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zagor Postat 17 maj 2006 Dela Postat 17 maj 2006 Det var märkligt, hos mig blir FX-kanalen "medsolad" om den är aktiv som send på den aktuella kanalen. Bug eller inställning? Så är det för mig också, och jag har inte ändrat något. Om du inte har uppdaterat SX3 något så gör det, har hört att originalversionen var riktigt buggig. nej, det är en insällning i preferences, ingen bugg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.