Jump to content
Annons

Inte ny här, men ändå...


ProTools

Recommended Posts

Jag är ju inte ny här, men har haft lite dåligt samvete för att jag fortfarande inte har presenterat mig.. sorry..

Ni som läser STUDIO och främst då tips-sidorna känner igen mig från Pro Tools tipsen då det är jag som är Michael Bohlin. Till vardags jobbar jag på Digidesign och på fritiden är jag gitarrist/producent/låtskrivare, främst då i metalbandet 8thSin.

Så var det sagt, så nu vet ni allt 😕

Mvh,

Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hejhej.

Hmm, är det inte lite underligt att en som jobbar på Digidesign får skriva Protools-tips? 😄 Eller det borde ju inte vara några problem egentligen... men det känns lite fishy. På nåt sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Jag är ju inte ny här, men har haft lite dåligt samvete för att jag fortfarande inte har presenterat mig.. sorry..

Ni som läser STUDIO och främst då tips-sidorna känner igen mig från Pro Tools tipsen då det är jag som är Michael Bohlin. Till vardags jobbar jag på Digidesign och på fritiden är jag gitarrist/producent/låtskrivare, främst då i metalbandet 8thSin.

Så var det sagt, så nu vet ni allt  😮

Mvh,

Micke

Välkommen hit! 🙂

Jag tror jag har hört lite grejer som du har gjort. Jag vill minnas att det lät mkt bra. 😄

Hoppas du kommer att trivas här på forumet. 😉

Mvh / djonas

Redigerat av djonas
Link to comment
Dela på andra sajter

Hejhej.

Hmm, är det inte lite underligt att en som jobbar på Digidesign får skriva Protools-tips? 😏 Eller det borde ju inte vara några problem egentligen... men det känns lite fishy. På nåt sätt.

Tycker nog att det skulle kännas mer "fishy" om det vore någon från Steinberg eller Apple som skrev ProTool relaterade tips 😱

PS. samtliga publicerade Pro Tools tips som MB har pillat ihop för tidningen har fram till dags dato skrivits innan han hoppade på jobbet på digi..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha ha! Jag förstod att vissa skulle reagera! Men precis som AOlsson skrev, så har alla mina Pro Tools tips som hittils publicerats gjorts långt innan jag jobbade på Digidesign. Jag är ju Pro Tools användare sedan många år och hade också Pro Tools|HD innan jag började på Digidesign. Många av tipsen är skrivna i samband med att jag mixade den senaste plattan med 8thSin.

Om det är rätt eller fel att jag fortsätter och skriver ProTools tips är väl egentligen upp till er läsare att avgöra. Tips-sidorna i tidningen är ju till för att ni läsare skall få olika tips om hur ni jobbar med just er programvara, och det viktiga är ju att ni får ut något av det. Blir tipsen mindre användbara om en från Digidesign skriver dem? Jag vet inte faktist, men det är väl som sagt upp till er; upplagt för diskussion! Tycker ni att det är fel så skickar jag inte in några nya tips, ok?

Micke

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen det är lite som att nån från Chiquita fick skriva tips om olika saker man kan göra med bananer i en mattidning... kanske. Äsch, strunt samma.

🙂

...men alltså är det inte digidesign som tillverkar pro tools eller är det jag som är ute och cyklar? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, vad sjutton handlar den här diskussionen om egentligen? Tipsen har ju bara ett syfte. Att vara så bra som möjliga. Om han istället hade skrivit recensioner så hade det varit en annan femma. Det är ju knappast han själv som bestämmer om det ska finnas ProTools-tips i tidningen eller inte. När väl beslutet är taget av redaktionen så är det väl bara bra att de plockar in någon som har koll?

Samma sak med bananerna. Om redaktionen bestämmer sig för att ha tips om chiquitabananer varje månad så är det väl överlägset bäst att plocka in någon som vet allt som dessa? Förslagsvis någon som jobbar på chiquita.

Ni blandar ihop begreppen här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, vad sjutton handlar den här diskussionen om egentligen? Tipsen har ju bara ett syfte. Att vara så bra som möjliga. Om han istället hade skrivit recensioner så hade det varit en annan femma. Det är ju knappast han själv som bestämmer om det ska finnas ProTools-tips i tidningen eller inte. När väl beslutet är taget av redaktionen så är det väl bara bra att de plockar in någon som har koll?

Samma sak med bananerna. Om redaktionen bestämmer sig för att ha tips om chiquitabananer varje månad så är det väl överlägset bäst att plocka in någon som vet allt som dessa? Förslagsvis någon som jobbar på chiquita.

Ni blandar ihop begreppen här.

En vis man har talat!

Link to comment
Dela på andra sajter

// lite utanför ämnet //

Vi resonerar precis som Pluffo, även om vi förstår andras reaktioner också. En sak är det med tester där testaren (i egenskap av tillverkare, distributör eller återförsäljare) lätt och orättvist kan vinkla testet till sin fördel. Även om jag inte är säker på att det skulle inträffa, så finns alltid misstanken - och den kan vi inte leva med.

Tips ser vi annorlunda på, eftersom det är renodlade tips där man ska lära sig använda en produkt bättre. Visst kan man gå över gränsen här också, men om det skulle ske så publiceras inte tipset. Trovärdiget är a och o och den vill vi inte ens riskera att underminera.

// tillbaka till ämnet //

Du har ju varit här ett tag Micke, men detta är väl ett alldeles utmärkt ställe att säga välkommen på! Kul att du är här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, vad sjutton handlar den här diskussionen om egentligen? Tipsen har ju bara ett syfte. Att vara så bra som möjliga. Om han istället hade skrivit recensioner så hade det varit en annan femma. Det är ju knappast han själv som bestämmer om det ska finnas ProTools-tips i tidningen eller inte. När väl beslutet är taget av redaktionen så är det väl bara bra att de plockar in någon som har koll?

Samma sak med bananerna. Om redaktionen bestämmer sig för att ha tips om chiquitabananer varje månad så är det väl överlägset bäst att plocka in någon som vet allt som dessa? Förslagsvis någon som jobbar på chiquita.

Ni blandar ihop begreppen här.

Superduper word!! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi resonerar precis som Pluffo, även om vi förstår andras reaktioner också. En sak är det med tester där testaren (i egenskap av tillverkare, distributör eller återförsäljare) lätt och orättvist kan vinkla testet till sin fördel. Även om jag inte är säker på att det skulle inträffa, så finns alltid misstanken - och den kan vi inte leva med.

Tips ser vi annorlunda på, eftersom det är renodlade tips där man ska lära sig använda en produkt bättre. Visst kan man gå över gränsen här också, men om det skulle ske så publiceras inte tipset. Trovärdiget är a och o och den vill vi inte ens riskera att underminera.

Ja rent spontant så tyckte jag att det lät lite underligt, men inser att det såklart inte finns nån större risk för att nåt skulle bli galet egentligen... Dessutom inser jag att det kanske inte finns jättemånga som både kan ProTools utan och innan och dessutom är bra på att skriva hyfsat pedagoiska texter, så man kanske får ta det som finns? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Så trevligt att läsa alla inlägg, de flesta av er verkar ju vara överens till slut :-)

Dåså, då fortsätter jag väl att knåpa ihop lite nya Pro Tools tips även i framtiden då.

😮

//Micke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...