Kaasgaard Postat 10 juni 2004 Dela Postat 10 juni 2004 Jag får snart pengar till att köpa en synth för ca 7000-10000 kr, helst inte mer. Största kravet är att det är vägda tangenter helst 88 st då jag vill kunna lira svåra pianostycken på den. Sen till ljuden; jag vill ha ett bra pianoljud, stråkar å orgel. I sådant fall skulle man väl köpa Nord Electro, men jag vill nog Lead ljud och pads också. Är det Korg Triton som gäller då? men då blir det ju dyrt. Hur är en Trinity? Eller har kurzweil eller Yamaha ngn för ca 10 000? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 10 juni 2004 Dela Postat 10 juni 2004 Häääärligt... Gu va avis jag är 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kaasgaard Postat 10 juni 2004 Trådstartare Dela Postat 10 juni 2004 vad är det som är härligt, jag kommer ju inte kunna bestämma mig. Alla verkar ju kosta kring 20000 kr och jag vette fan om jag har lust å köpa beggat för det är ju alltid nåt som krånglar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bassman Postat 10 juni 2004 Dela Postat 10 juni 2004 Jag såg att de säljer en beggad kurzweil pc-88 på www.jam.se för 9000:- Mycket bra pianoklaviatur och bra pianoljud. Har även orgel och stråkljud mm. För övriga syntljud kan du ju köra mjukvarusyntar via midi. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kaasgaard Postat 10 juni 2004 Trådstartare Dela Postat 10 juni 2004 just det ja...jag har ju tänkt å köra live med den...och då kan jag ju inte ta med datorn sen har jag ju en Korg Wavestation också ifall jag kan köra med 2 syntar live. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 10 juni 2004 Dela Postat 10 juni 2004 vad är det som är härligt, jag kommer ju inte kunna bestämma mig. Alla verkar ju kosta kring 20000 kr och jag vette fan om jag har lust å köpa beggat för det är ju alltid nåt som krånglar Men köp någon gammal härlig nostalgisynth för då hör felen till själva känslan av att det är gammalt 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kaasgaard Postat 10 juni 2004 Trådstartare Dela Postat 10 juni 2004 var på jam såg du förresten kurzweil pc-88? Hittar den inte under synthar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bassman Postat 10 juni 2004 Dela Postat 10 juni 2004 var på jam såg du förresten kurzweil pc-88? Hittar den inte under synthar! Under rubriken digitalpianon/keyboards ganska långt ner på sidan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 10 juni 2004 Dela Postat 10 juni 2004 vad är det som är härligt, jag kommer ju inte kunna bestämma mig. Alla verkar ju kosta kring 20000 kr och jag vette fan om jag har lust å köpa beggat för det är ju alltid nåt som krånglar Begagnat är nog enda chansen 🙁 . Allt nytt är svindyrt (om man har 10.000:-). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 11 juni 2004 Dela Postat 11 juni 2004 Jag har funderat på en Korg Triton. Men ska ha man ha värstingen LE88 med 88 tangenter får man punga ut med 23-24 papp. Det finns en billigare LE61 som bellar ca 12 papp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Loud Postat 11 juni 2004 Dela Postat 11 juni 2004 korg triton är det bästa jag hört i syntväg, helt överlägset. Jag och en kompis spelade in en zappacover med hans triton rack, reslutatet hittar du här. http://w1.875.telia.com/~u87508907/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 11 juni 2004 Dela Postat 11 juni 2004 Snygg demo Loud 😉 - Du menar Echidna va? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Janne Johansson Postat 11 juni 2004 Dela Postat 11 juni 2004 (redigerat) Om du är ute efter en ny synt bör du som tidigare sagts titta (och lyssna) på Korg Triton LE61. Du hittar den ny (åtminstone i Göteborg och i Stockholm) för under 10000 kronor. Då är det visserligen "bara" 61 synttangenter, men å andra sidan får du en riktigt bra ljudmotor i den. Alternativt kan du köpa ett stagepiano, som har 88 vägda tangenter och ett par keyboardljud (piano, elpiano, stråkar, orgel m.m.). Det kan ju fungera om du kompletterar med din Wavestation. Stagepianon finns från 6-7000 kronor och uppåt. Redigerat 11 juni 2004 av Janne Johansson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Loud Postat 11 juni 2004 Dela Postat 11 juni 2004 Snygg demo Loud 😉 - Du menar Echidna va? absolut. Kul att höra! visst låter det bra för att bara vara en synt? fruktansvärt rolig låt också. Jag och en kompis har plankat zappalåtar och arrat dem för blås, det här är hans arr som vi spelade in hos mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 11 juni 2004 Dela Postat 11 juni 2004 Ok... 😉 Den va skön, men trummorna finns väll inte i synten eller är det BARA synten som spelar? 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fridh Postat 11 juni 2004 Dela Postat 11 juni 2004 En beggad Yamaha S80 kan också kollas in. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
alexfree Postat 11 juni 2004 Dela Postat 11 juni 2004 Korg Triton LE 61 Demo ex. för 8995 (förr 14950) på Estradmusik vet ej om det är bra men man kan ju alltid lyssna på det!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Loud Postat 12 juni 2004 Dela Postat 12 juni 2004 Ok... 😉 Den va skön, men trummorna finns väll inte i synten eller är det BARA synten som spelar? 😆 Trummorna är faktiskt drumkit from hell, you got me there, men allt annat, brass, bas, "gitarr", marimba, clav etc är trition. Det är för övrigt inte synten som spelar, det är riktiga audioinspelningar av oss, inget midi send audio returnbajsande inte. Dödare musik får man leta efter. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.