Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Go Lassie Go

ARTIST/GRUPP: Tvovr Brvucve

GENRE: Soft sidechainad house

LÅTLÄNGD: 4.36

EV. MEDVERKANDE: Byrds

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.2

STATUS: Färdig

Upptäckte just denna i gömmorna och kände att jag bara måste ladda upp den här. Hade velat göra nåt av den här samplingen länge och fick äntligen ihop nåt.

Är väldigt nöjd med tamburinloopen, den är gjord för hand på en EMX-1a, kombinerat typ massvis av olika cymbaler, hihatar, tamburiner och andra liknande metalljud och programmerat noggrannt för att få till rätt ös och pådrivande känsla i den.

Fan jag måste skaffa mej nåt skönt alias och börja göra mer sån här soft house, det är så mysigt.

EDIT: Borttagen på moderators begären pga oclearad sampling. Tyvärr. 😆

Redigerat av tbruce
Annons
Postat

Ingen aning om hur man sidechainar eller remixar. Låter mäktigt på nåt sätt fast jag älskar originalet också!

Postat

Tack!

Bumpar lite här för den hade åkt ner en bra bit på sidan redan utan några fler lyssningar sen igår kväll...

Postat
Vad håller du på med? 😄

Bumpar bort kallesjs låtar? 😄

Yes box.

Jag återställer ordningen.

Jag blir förbannad på folk som spammar 8 låtar utan att ha skrivit en enda rescension av någon annan.

Första sidan är demosidans fönster. De flesta nöjer sig med att kolla där, och det är en fördel att ligga högt på den. Fler lyssnar på de översta än de nedersta.

Det är då trist att andra som jopbbat med sinm musik "kastas ut" per omgående då någon skickar in åtta låtar.

Jag är väl fri att bumpa vad jag vill eller.........

Postat
Jag är väl fri att bumpa vad jag vill eller.........

Antar det... kan iofs tycka att du spammade värre än kallsj. 😄 Men vi tar inte den diskussionen här helst för då går det så off-topic, okej?

Ingen som har nåt att säga om låten? 😄

Postat

This is not a bump! 😕

Sitter med dåliga monitorhögtalare och det är väl knappast det bästa för den här typen av musik....Men, jag gillar det skarpt!

Fräckt...och förståss det är en skön låt! Vad är orginalet? Låter som brittiska 90-tals-"Byrds-kopior"-Manchester-lirare typ Stone Roses 😱

Men jag måste lyssna i riktiga högtalare!

Shysst 😆

starboy (oregistrerad)
Postat

Schysst låt!

Tycker instrumentloopen (plockguran?) låter grymt hård, nästan så det skär, i mina lurar, speciellt under filtersvepen. Hög volym under introt är inte behagligt.

Annars najs.

/cheers

Postat

- Tycker det pumapar en aning mycket

- På denna låt kan du locka fram mycket mer vackra harmonier

- Saknar en aning diskant

+ Låter bra gjort, så du kan vara stolt

+ Tamburinen och hihaten sitter väldigt bra

Tycker att du ska jobba vidare...

Testa ett piano som ligger långt bak i mixen(men det ska ändå vara brett)

som spelar lite vackra harmonier...

Mvh

Fredrik

Postat

pwayne: Tack! Det är Byrds, som framför gamla skotska folkmusiklåten "Wild mountain thyme".

starboy: Tackar. Mjo det är rätt rejäl resonans på filtret, men det är väl schysst? När det glittrar lite sådär i svepen... i min lyssning så låter det bra tycker jag, inte obehagligt skärande iallafall. Och ja det är förresten plockgitarr, tagen från intror på orginallåten. Hög volym, menar du när sången kommer in?

Sonefors: Var som sagt ett tag sen låten gjordes... Jag tycker inte det pumpar för mycket däremot så hör jag att pumpet inte är så himla snyggt överallt, skulle nog gjort det lite annorlunda idag. Mer harmonier... nja, hade nog inte blivit samma låt isåfall. Och ja, kompressionen får det att låta lite instängt tror jag.

Bra att du gillar tamburinen. 😆 Tror inte jag kommer göra så mycket mer med den här låten dock.

Postat

Lådan: Tackar.

Blev dessvärre tvungen att ta bort låten, innehåller oclearad sampling... katten. Jeje.

🙂

Postat
Lådan: Tackar.

Blev dessvärre tvungen att ta bort låten, innehåller oclearad sampling... katten. Jeje.

🙂

Om alla låtar med oclearade samplingar ska tas bort från forumet är det nog fler som borde ryka. Exempelvis är det uppenbarligen många som gör med piratkopierad mjukvara och använder de bundlade ljuden, vilket då blir olagligt om jag inte misstar mig. Trist att den plockades bort innan jag hann lyssna.

Postat (redigerat)

Absolut. Blev ombedd att ta bort den och tyckte inte det var mycket mening att käfta emot eftersom det står svart på vitt i reglerna. 🙂 Däremot så är det väl så att så länge ingen upptäcker att man samplat nåt så går det ju inte att stoppa, och det är väl en aning mer uppenbart om vocals är samplade än om typ ett virvelslag är det... 😄

EDIT: Om nån väldigt gärna vill höra så kan jag PMa en länk. 😄

Redigerat av tbruce
Postat

Nu när jag lyssnar förstår jag varför du blev ombedd att plocka bort den, du har tagit en ganska uppenbar bit av en låt 😄

Jättefint, tycker jag, på det stora hela! Väldigt lunkigt, kanske något diskantfattig ljudbild, men det bidrar mest till mysighetskänslan.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.