mjaco0 (oregistrerad) Postat 11 maj 2006 Postat 11 maj 2006 (redigerat) Den första låten spelade vi (Haricot verts) in i Klippan på 1980-talet. Det blev ingen skiva 🙂 Den andra låten är samma låt men i en lite nyare tappning. LÅTNAMN:Vitt men skrovligt ARTIST/GRUPP:Haricot Verts GENRE: ? LÅTLÄNGD: 4 min KOMPOSITÖR: Anders Nilsson PRODUCENT:Haricot Verts EV. MEDVERKANDE:Haricot Verts INSPELNINGSÅR:1985 FORMAT: mp3 STORLEK: STATUS:Färdig LÅTLÄNK:) orginalet den nya versionen med Linero symfoniorkester Ha det, 😉 Redigerat 12 maj 2006 av mjaco0
tbruce Postat 11 maj 2006 Postat 11 maj 2006 Pst! I demoforumet kan man ladda upp låtarna direkt i inlägget! 🙂 Ska du ha upp två låtar så kan du göra två inlägg efter varandra.
Bone Postat 11 maj 2006 Postat 11 maj 2006 Pst! I demoforumet kan man ladda upp låtarna direkt i inlägget! Ska du ha upp två låtar så kan du göra två inlägg efter varandra. Eller ladda upp en i demoforumet, och ladda upp en på uppladdade filer forumet och länka till den. Så får du båda låtarna i samma post.
mjaco0 (oregistrerad) Postat 11 maj 2006 Postat 11 maj 2006 Tackar! Jag tyckte att de verkade så ensamma var för sig
martinm Postat 13 maj 2006 Postat 13 maj 2006 Det som båda produktionerna har gemensamt är ju ett ganska dåligt sångljud. Är det Carl Bildt på sång? Instrumenteringen är mer intressant i den senare versionen i mitt tycke. men som sagt sången behöver ses över, man hör inte texten. 🙂
mjaco0 (oregistrerad) Postat 13 maj 2006 Postat 13 maj 2006 Det ÄR samma sångspår. Som sagt allt spelades in på mitten av 80-talet och har legat på 8-kanalstape sedan dess. Jag tyckte det skulle va kul att lyssna på vad vi gjorde då och fick hjälp med att digitalisera spåren. Sen upptäckte jag hur otroligt otajt det är. 😆 Jag satte mig därför ned för att rätta upp alla takterna, skrev om alla instrumenten till midi-filer och började leka med den nya midi-filerna och med lite olika mjukvarosyntar. Edirol står för det mesta i 2:dra versionen. Sången är inte den bästa, Nisse (Carl Bildts bror) sjunger fortfarande hellre än bra (speciellt på sena kvällen), men det finns känsla där, tycker jag. Sångspåret har tappat en hel del av ljudkvalitén men kan kanske bli bättre om någon duktig meckare/mixare förbarmar sig över det? 😉 Förslag till utmaning Ljudet kan säkert bli mycket bättre, men inget jag klarar av att mixa fram. Finns det någon där ute som, för skojs skull, skulle vilja pula med originalet eller/och den symfoniska versionen? Jag lägger ut tre länkar till Yousendit.com här. Fritt fram att skoja till det om Ni vill. Bara sång Alla oginalspår "Synfonisk" midifil Nej det kommer INTE bli någon skiva denna gången heller 😄
dede Postat 13 maj 2006 Postat 13 maj 2006 Orginalet är bra mycket bättre. Sångaren har onekligen en hel del charm. Men det låter ju fan. Har inte kollat dina olika filer. Men ligger sången på band med effekter och uselt reverb eller är den ren? rätt avgörande om man ska kunna göra något. Annars, hyfsad låt så sök på forumet efter sångare. Och skit i Edirols. Det funkar inte till så här pass seriös musik.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.