Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Skillnaden mellan XL och L är att XL har fler ljud det finns en lista över ljuden på IK:s hemsida där kan du se vad som inte finns med i L och lyssna på många av ljuden. Programet fungera som ett vanligt mjukvaru instrument dvs det lägger sig bland dina pluggar, så det är bara att lägga det på en kanal och sedan skicka midi till den så låter den. Tror den funkar för sig själv också dock mer osäker på denna punkt efter som jag bara har LE varianten. Själva programet är nästan som attbläddra i ljud på ett keyboard, du väljer det ljud du vill ha och sen är det klart om du vill eller också kan du ändra och hålla på.

Postat

Jag kör L med Cubase själv och är kanonnöjd om man ser till värde för pengen. Många ljud är kanonbra och några är helt kass, beroende på vad man har för preferenser.

Behöver du ljudprov, lyssna på lite låtar på min hemsida (se nedan), nästan allt - utom det äldsta - är gjort med sampletank som enda instrument när det gäller trummor, basar och keyboard.

Precis som Tobbe skriver, funkar det som en vanlig sw synt, du har ett gäng effekter som du kan lägga på varje instrument oxå, chorus, reverb etc. Trumljuden kan du meka med inställningar för virvel, pukor, cymbaler etc till viss del.

Det ska tydligen gå att köra ST standalone också, har inte testat det, tror det är en särskild feature i senare version.

Postat
Jag kör L med Cubase själv och är kanonnöjd om man ser till värde för pengen. Många ljud är kanonbra och några är helt kass, beroende på vad man har för preferenser.

Behöver du ljudprov, lyssna på lite låtar på min hemsida (se nedan), nästan allt - utom det äldsta - är gjort med sampletank som enda instrument när det gäller trummor, basar och keyboard.

Precis som Tobbe skriver, funkar det som en vanlig sw synt, du har ett gäng effekter som du kan lägga på varje instrument oxå, chorus, reverb etc. Trumljuden kan du meka med inställningar för virvel, pukor, cymbaler etc till viss del.

Det ska tydligen gå att köra ST standalone också, har inte testat det, tror det är en särskild feature i senare version.

svartvita teve, är den gjort med sampletank då? i så fall låter det helt ok!!!

Postat

Jag är visserligen part i målet, eftersom jag säljer SampleTank genom min firma - men jag kan verkligen rekommendera det. Själv använder jag ST2XL och jämfört med den äldre SampleTank XL (v1), är det en våldsam skillnad på ljudkvaliteten. Antalet ljud att välja bland är massivt och många av ljuden låter också väldigt bra - även om det finns en del som är mindre bra och en del som är direkt dåliga, men så är det ju alltid... Det är lite resurskrävande om man ska ha de bästa ljuden till allt, men om du frågar mig, så är det i alla fall värt varenda krona. 😆

• 3 veckor senare...
Postat
Jag är visserligen part i målet, eftersom jag säljer SampleTank genom min firma - men jag kan verkligen rekommendera det. Själv använder jag ST2XL och jämfört med den äldre SampleTank XL (v1), är det en våldsam skillnad på ljudkvaliteten. Antalet ljud att välja bland är massivt och många av ljuden låter också väldigt bra - även om det finns en del som är mindre bra och en del som är direkt dåliga, men så är det ju alltid... Det är lite resurskrävande om man ska ha de bästa ljuden till allt, men om du frågar mig, så är det i alla fall värt varenda krona. 😄

Claes,

Vet du om det finns ngra attraktiva upgradepriser för oss som kör L och vill ha en nyare/fetare version?

Postat
Jag är visserligen part i målet, eftersom jag säljer SampleTank genom min firma - men jag kan verkligen rekommendera det. Själv använder jag ST2XL och jämfört med den äldre SampleTank XL (v1), är det en våldsam skillnad på ljudkvaliteten. Antalet ljud att välja bland är massivt och många av ljuden låter också väldigt bra - även om det finns en del som är mindre bra och en del som är direkt dåliga, men så är det ju alltid... Det är lite resurskrävande om man ska ha de bästa ljuden till allt, men om du frågar mig, så är det i alla fall värt varenda krona. :rolleyes:

Claes,

Vet du om det finns ngra attraktiva upgradepriser för oss som kör L och vill ha en nyare/fetare version?

Visst finns det uppgraderingar. 🙂

Det har av någon anledning blivit lite stökigt på hemsidan, så jag ska ändra lite för att göra det tydligare - men så här hittar du dit just nu:

Om du går in på "Övrigt, specialpriser" och väljer "Erbjudanden", så gå längst ner på sidan och klicka på länken till "uppgraderingsmöjligheten" under Echo- eller RME-erbjudandena, så hittar du uppgraderingspriserna...

En sak som är bra, är att du kan använda både ditt gamla SampleTank1 L och det nya SampleTank2 XL samtidigt - så om du behöver snåla med resurserna, kan du fortfarande köra med det gamla...

• 1 månad senare...
Postat

2800:- för uppgradering av Sampletank L till XL, right?

Frågan är förstås om det är värt kosingen, jag använder mest trummor, basar och pianoljud - vad är skillnaden mellan L och XL lite kort?

Postat

Det är bara antalet medföljande ljud som skiljer mellan ST2L och ST2XL - men alla uppgraderingar är enbart till XL - så skillnaden är bara intressant om man inte uppgraderar en gammal...

http://www.sampletank.com/Main.html?STInfo

Postat

Hmm. Har tagit mig en närmare hands-on titt på SampleTank nu.. har testat med eSoundZ gratisljud. Jag vet inte om det beror på kvalitén på dessa ljud, men jag upplever att det laggar, dvs ett latency från det att jag trycker tangent till att jag hör ljudet. Upplever inte detta på andra VST synthar. Nån ST-ägare som känner igen sig? 😆

Postat
Hmm. Har tagit mig en närmare hands-on titt på SampleTank nu.. har testat med eSoundZ gratisljud. Jag vet inte om det beror på kvalitén på dessa ljud, men jag upplever att det laggar, dvs ett latency från det att jag trycker tangent till att jag hör ljudet. Upplever inte detta på andra VST synthar. Nån ST-ägare som känner igen sig? 😆

Nope!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.