sixties Postat 11 maj 2006 Postat 11 maj 2006 Hörde just på p3 morrgonpasset att de ville att folk skulle skicka in egna vm låtar. det ska vara nån typ av fotbolls kör och texten skulle innehålla "kom igen" och/eller "ge järnet", hörde inte riktigt vad de sa, kanske finns nån info på hemsidan. låten skulle skickas till Sveriges radio, 105 10 Stockholm så har ni nån lämplig låt så skicka in eller gör en snabbt! 🙁
toiletbrush deluxe (oregistrerad) Postat 11 maj 2006 Postat 11 maj 2006 Hörde oxå det där! Skulle väl även vara nån hockeykör, ursäkta fotbollskör med. och Sverige måste också vara med i texten Har tyvärr inte gjort något nog hemskt som skulle kunna passa 🙁
toiletbrush deluxe (oregistrerad) Postat 11 maj 2006 Postat 11 maj 2006 det ska vara nån typ av fotbolls kör sorry missade det där
sixties Postat 11 maj 2006 Trådstartare Postat 11 maj 2006 när det gäller fotbollslåtar tycker jag Cockney Rejects och The Business har gjort några av de bästa.
Lars-Olof Postat 11 maj 2006 Postat 11 maj 2006 Regler: Texten ska innehålle "ge allt" eller "ge gärnet" Texten ska innehålla "boll" eller "bollen" Texten ska innehålla "Sverige" Låten ska innehålla en fotbollskör "typ wöowöowöow" Låten ska vara ca 2:30 Valfritt budskap och valfri genre Bidrag skicka till Sveriges Radio P3, 105 10 Stockholm Det var nog allt...
sixties Postat 11 maj 2006 Trådstartare Postat 11 maj 2006 Det var nog allt... bra då är det bara att sätta i gång. 😄
tbruce Postat 11 maj 2006 Postat 11 maj 2006 Hallå, kan vi inte göra en tillsammans allihop? Få till en såndär härligt grötig grabbkör á la Forumet det blir vad du gör det till. 😄
sixties Postat 11 maj 2006 Trådstartare Postat 11 maj 2006 Artist: The Business Song: Southgate (Euro '96) Gareth Southgate stood on the spot Couldn't believe the chance he got He'd be a hero with one toe punt But sent it at the keeper oh what a cunt SOUTHGATE'S GOING HOME, HE'S GOING HOME SOUTHGATE'S GOING HOME, HE'S GOING HOME SOUTHGATE'S GOING HOME - OH NO HE'S MISSED THE BUS Should he hit to the left Should he hit to the right Don't really matter coz he was shite That's the way our luck goes Couldn't see the ball coz of the size of his nose If I score this it'll be a killer Coz they won't let me at Aston Villa Didn't take a run up for the kick Even me mum thinks I'm a prick DANCE NOW WHATEVER YOU WILL BE BUT HE MISSED THE FUCKING PENALTY SO WE SMASHED UP THE TOWN WHEREVER WE MAY BE COZ HE MISSED THE FUCKING PENALTY 😄🙂😎
mornel Postat 11 maj 2006 Postat 11 maj 2006 Hallå, kan vi inte göra en tillsammans allihop? Få till en såndär härligt grötig grabbkör á la Forumet det blir vad du gör det till. 😳 Det vore kul! Har skickat in Planktrons VM-låt "See You in Germany" nu, trots att den inte riktigt följer reglerna, men jag kan verkligen tänka mig att skråla lite fotbollskör om någon styr upp något.
jourtor Postat 12 maj 2006 Postat 12 maj 2006 (redigerat) Hallå, kan vi inte göra en tillsammans allihop? Få till en såndär härligt grötig grabbkör á la Forumet det blir vad du gör det till. 😄 Det vore kul! Har skickat in Planktrons VM-låt "See You in Germany" nu, trots att den inte riktigt följer reglerna, men jag kan verkligen tänka mig att skråla lite fotbollskör om någon styr upp något. Absolut! Och nu är det dags för en länk till Planktron-dängan, för er som missat den. Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 12 maj 2006 av jourtor
tbruce Postat 12 maj 2006 Postat 12 maj 2006 Hallå, kan vi inte göra en tillsammans allihop? Få till en såndär härligt grötig grabbkör á la Forumet det blir vad du gör det till. 😛 Det vore kul! Har skickat in Planktrons VM-låt "See You in Germany" nu, trots att den inte riktigt följer reglerna, men jag kan verkligen tänka mig att skråla lite fotbollskör om någon styr upp något. Absolut! Och nu är det dags för en länk till Planktron-dängan, för er som missat den. Your browser does not support the HTML5 audio tag Cool. Förutom att det är fullkomligt omöjligt att höra vad som sjungs i vocodern. Men var det ingen som hade lust att dra igång nåt? Jag gillar inte ens fotboll, skulle vara helskumt om jag drog igång det. 😱
mornel Postat 12 maj 2006 Postat 12 maj 2006 Hallå, kan vi inte göra en tillsammans allihop? Få till en såndär härligt grötig grabbkör á la Forumet det blir vad du gör det till. 😄 Det vore kul! Har skickat in Planktrons VM-låt "See You in Germany" nu, trots att den inte riktigt följer reglerna, men jag kan verkligen tänka mig att skråla lite fotbollskör om någon styr upp något. Absolut! Och nu är det dags för en länk till Planktron-dängan, för er som missat den. Your browser does not support the HTML5 audio tag Cool. Förutom att det är fullkomligt omöjligt att höra vad som sjungs i vocodern. Asch då. Live har vi texten projicerad så då är det lugnt iaf 😆 Vi ska korsa stad och land Färjan dockar Saznits (eller hur det nu stavas) hamn Sveriges seger är total Vi drar hem med guldpokal Och så lite wooooohoooo däremellan.
tbruce Postat 12 maj 2006 Postat 12 maj 2006 (redigerat) Asch då. Live har vi texten projicerad så då är det lugnt iaf 😱 Varför inte bara göra den lite tydligare istället? 😕 EDIT: Förresten vad har Planktron för koppling till Djur and Mir? Redigerat 12 maj 2006 av tbruce
mornel Postat 12 maj 2006 Postat 12 maj 2006 Asch då. Live har vi texten projicerad så då är det lugnt iaf 😱 Varför inte bara göra den lite tydligare istället? 😕 Det är mesigt! Men nu är vi mycket OT. Varför kan inte du tänka dig att dra igång projektet, Tor? Det är väl bara roligt om vm-låten blir okonventionell, känns som att man har större chans att komma med i radion då också 😆
mornel Postat 12 maj 2006 Postat 12 maj 2006 EDIT: Förresten vad har Planktron för koppling till Djur and Mir? Ingen alls, typ. Tor, den andra halvan, är kompis med ett par av smk-doodsen och det varit lite snack om att de skulle sälja vår EP i sin webshop. Hur menar du?
tbruce Postat 12 maj 2006 Postat 12 maj 2006 EDIT: Förresten vad har Planktron för koppling till Djur and Mir? Ingen alls, typ. Tor, den andra halvan, är kompis med ett par av smk-doodsen och det varit lite snack om att de skulle sälja vår EP i sin webshop. Hur menar du? Ah tänkte att det var nåt sånt. Nyfiken bara eftersom jag känner dom men inte kände till Planktron (såg länken på planktronsidan). Ja nu blev vi mycket offtopic. 😕
Lars-Olof Postat 23 maj 2006 Postat 23 maj 2006 Den här kommer jag att skicka in idag. Det blev ju lite hastigt mixat pga deadlinen förstås... Länk.
Nelerion Postat 23 maj 2006 Postat 23 maj 2006 Hade morgonpassets nya crew inte påminnt mig om Rix FM's fjantiga trio så hade nog intresset varit större, det där är Sveriges Radio's största misstag ever. Att få ett sådant lysande morgonprogram till något som är lika hett eftertraktat som Maria Mutola är snygg är synd och skam. Sry för OT men jag kunde knappt bärga mig längre, usch mitt morgon- kaffe är förstört för alltid, det är ju inte direkt så man slänger på Mixcity..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.