Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Köpte idag en beggad KRK S8 subwoofer från DLX här i stockholm.

Glad och förväntansfull som jag var så kopplade jag in direkt hemma med bra kablar från HOSA till mitt MOTU Traveler. Problemet när jag kopplar in den är att det brusar rätt friskt och låter lite som det kommer in störningar som beter sig olika beroende på hur jag flyttar på subben (låter lite som radiovågor). Det smäller även till väääldigt högt i högtalarna när jag stänger av dom (Event 20/20 BAS) Någon som känner igen detta problem? Det lät ju som det skulle i musikaffären så att säga.

Det jag kommer på direkt är att jag inte kör jordat och det kan vara det som ställer till det? I sånt fall får jag dra en ful kabel från köket som är det enda stället som har jordat, i min lya fastän den är relativt ny (byggd 1991), men det vore ju skönt att slippa det.

Tack på förhand gubbs!

När jag kommer hem från jobbet inatt så vill jag ha massa fina svar här 😎

Nämen skämt åsido så är all hjälp väldigt uppskattad.

/Micke

Annons
Postat
Jag har egentligen ingen aning, men att du inte kör jordat kan mycket väl vara orsaken.

Jo det är ju som sagt det enda jag kan tänka mig ... får köpa en lång kabel och testa först innan jag börjar tänka på att dra kabel på riktigt.

Postat

Har du bra kablar i övrigt? det kan brusa å jävlas om du har audiokablarna nära ex nätagg o strömkablar till olika prylar. Testa å flytta sladdarna o se om de försvinner.

Postat
Har du bra kablar i övrigt? det kan brusa å jävlas om du har audiokablarna nära ex nätagg o strömkablar till olika prylar. Testa å flytta sladdarna o se om de försvinner.

Jorå det är HOSA-kablar så dom är bra, men ska testa att flytta runt lite.

tack

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.