Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

H-vete.

Har kört SX1:an och jag har aldrig drabbats av någon latency som jag ens kunnat upptäcka. Nu har jag ärligt köpt en SE3:a och nu spökar det hejvilt! Vart skall jag börja söka. Det låter ungefär som jag inte använder mitt ljudkorts ASIO, men det tror jag att jag gör.

JKan inte någon hjälpa mig speca en "run through" av saker jag kan gå igenom. Den står inställd på ASIO Multimedia driver...Är det mitt ljudkorts ASIO drivare eller är det någon Cubase levererad historia..

F-n vad deppig jag blir!

HJÄÄÄLP snälla ni!

/Bajenuffe

Annons
Postat
Den står inställd på ASIO Multimedia driver...Är det mitt ljudkorts ASIO drivare eller är det någon Cubase levererad historia..

Nej, det är inte rätt asio-drivrutin. Gå till Devices > Device Setup och välj ditt ljudkorts asio-drivrutin under VST Multitrack.

Har avhandlats ett flertal gånger, använd sökfunktionen och sök förslagsvis på

+cubase +asio

Postat (redigerat)
Olsberg...Nu vet jag hur en kung ser ut!

Det gäller att hålla sig framme när någon ställer fram en syltburk..eller hur Olsberg? 🙂

Redigerat av Lundin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.