cosmic_frog (oregistrerad) Postat 9 maj 2006 Postat 9 maj 2006 LÅTNAMN: The Galaxy ARTIST/GRUPP: Cosmic Frog GENRE: Trance LÅTLÄNGD: 7:08 KOMPOSITÖR: Cosmic Frog PRODUCENT: Cosmic Frog EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 5,8 mb STATUS: Färdig skiss Här får ni ett smakprov av min musik om ni vill lyssna. Blir mycket glad om ni kritiserar lite om den, vad ni tycker osv. 😆 Cosmic_Frog___The_Galaxy.mp3
cosmic_frog (oregistrerad) Postat 10 maj 2006 Postat 10 maj 2006 hmm 20 nedladdningar och ingen kommentar ..... 😄
djonas Postat 10 maj 2006 Postat 10 maj 2006 (redigerat) hmm 20 nedladdningar och ingen kommentar ..... 😄 Det kan finnas mängder av anledningar till att folk laddar ner låten men inte kommenterar den direkt; 1 - de sitter vid en dator som har sunkiga högtalare och väntar därför med att kommentera ljudbild, mix, arr m.m. 2 - du är ny på forumet, det tar lite tid innan folk uppmärksammar en. Det kanske kan tyckas konstigt med se till att vara aktiv och kommentera på andras låtar så ska du se att det kommer att trilla in kommentarer. 3 - de gillar/lyssnar inte på den här typen av musik och kanske därför känner att de inte har så mkt bra synpunkter att ge. Angående låten så tycker jag att det låter bra. Snygg ljudbild. Den här slagdängan hade suttit fint på en dansgolv. 🙂 Blipblopsynten som förekommer här och där tycker jag dock skär lite illa i mina öron. 😮 Gött jobbat 3,75 av 5 får du. 😮 Mvh / djonas Redigerat 10 maj 2006 av djonas
cosmic_frog (oregistrerad) Postat 10 maj 2006 Postat 10 maj 2006 Jo det kan ju ta tid innan man får uppmärksamhet . . . Angående med blipblopsynten är lite för hög ja, ska sänka lite resonans och volymen så blir det säkert bättre 🙂 Man tackar så mycket för du kritiserade! 😄 mvh / joakim
Pellesnusk Postat 10 maj 2006 Postat 10 maj 2006 Hej, skoj att du har hittat hit och vill lägga upp din musik! Om detta är tänkt för ett dansgolv tycker jag du ska se över kicken, den känns plastig, tunn och mesig. Sedan tycker jag arrangemanget är lite för virrigt med allt blip-blop, men det kanske är tänkt att vara så? Minska på blippet och fetta på kicken och kör igen! 🙂
hegobald Postat 10 maj 2006 Postat 10 maj 2006 Ok.. Lyssnar och skriver! Iskall ljudbild.. På ett postivivt sätt! 😄 Bra nivåver och bra tryck. Som att skära smör med varm kniv typ.. Gillar mixen av varma basiga ljud med skarpa arpeggion. suveränt mixat som sagt.. Fast jag vet inte om jag hittar nån riktig hook i låten.. Inget jag fastnar för.. Bara mixen i sig då... Inget jag kan vissla på eller så där.. 🙂 Skulle önska lite mer tryck i rytmsektionen dock.. (mer bett i basskaggen t.ex) det når inte riktigt upp till nivån av resten ju.. Bra jobat i alla fall 🙂
tbruce Postat 10 maj 2006 Postat 10 maj 2006 Helt okej låt tycker jag, kanske inte riktigt min stil dock. Välproducerat men lite intetsägande. Väldigt blippigt som sagts innan, du kanske skulle testa med lite pedaltoner för att hålla ihop det. Tycker det känns lite rörigt nu. Men en rätt schysst känsla infinner sig mot slutet, känns som att man flyger fram över nåt landskap (tänk sådär klyshig trancevideo). Det känns som att det är några harmonier som krockar rätt fult här och där, kolla upp det för det ger ett lite amatörmässigt intryck tycker jag... ibland när basen går upp sådär i slutet på en fras (orkar inte kolla vad det är för ackord). Håller förresten med om att kaggen gärna kunde bli lite mer "duns" än "zap". hmm 20 nedladdningar och ingen kommentar ..... 🙂 Det är faktiskt inte så extremt mycket som det kanske verkar. 🙂 Kanske lyssnar man på en halv minut och bestämmer sig för att "oj nej det här var inte min grej" och så lyssnar man på nästa demopostning... eller så lyssnar man men känner inte att man har nåt speciellt att säga om det. Ta det hur som helst inte som att det är dåligt, för är det dåligt så får man ofta snabbt flera hjälpande svar. 😄
toiletbrush deluxe (oregistrerad) Postat 11 maj 2006 Postat 11 maj 2006 Segt intro, 1.20 och jag har inte fångats än...men det kanske beror på att det här inte är min stil riktigt
cosmic_frog (oregistrerad) Postat 11 maj 2006 Postat 11 maj 2006 Jag tackar er som har kommenterat och jo det är lite små fix som jag ska göra på låten som då t.ex kicken. Den låter lite plastig och slö men det ska jag fixa till ju 😎 Men som alla vet ju, man kör ju med sin egen stil och det gör jag 😉 Kanske kommer med en ny version utav den någon gång. Men ett stort Tack till er som kritiserade 🙂 det är skönt o höra vad andra tycker. MVH / Joakim
Brynolf Postat 11 maj 2006 Postat 11 maj 2006 Håller med om det mesta som sagts innan. Baskaggeljudet är gôrfint,tycker jag, men går inte riktigt igenom. Behöver mer snärt. Men det specifika kaggeljudet/samplingen gillar jag stenhårt! Asmysig låt, ger mig blandade psytrance/atari-vibbar eller nåt. Basen känns oren ibland, som om du råkat komma åt två tangenter av misstag med jämna mellanrum.
ThomasJ Postat 13 maj 2006 Postat 13 maj 2006 rent allmänt låter det som mycket annat, fattas någon form av personlighet men inte sagt att det låter dåligt. Introt är lite långt. En sak som sllår mig: Det låter trance om hela låten förutom basen somlåter otroligt psytrance på vissa ställen. Kanske bara jag som e lite bakis eller så är det så det skall vara:D
kaiNeN Postat 26 maj 2006 Postat 26 maj 2006 Hmm, måhända jag är lite efter nu, men du kanske läser detta iaf. Du kunde ju prova lägga en till kick på med lite annat ljud, kunde bli fint :-)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.