Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag har ett CME UF8 som jag har klagat på i denna tråd. För att avhjälpa problemet har jag fått tips om att köra det hela via midi istället för USB. Jag lyckades få öppet köp på ett midiinterface på musikbörsen till imorgon men dum som jag var så glömde jag att skaffa midikablar :rolleyes:

Min fråga är alltså om det finns någon i centrala Göteborg med omnejd som skulle kunna låna mig en midikabel några timmar bara så att jag kan testa det hela. Det vore verkligen great! 😆 Jag är hos dig som ett skott och kommer sedan tillbaka lika fort.

Redigerat av Pluffo
Annons
Postat

Kom igen...Det finns muffins i potten...

Eller, nej, det gör det inte...Men kom igen nu :rolleyes:😆

Postat
Hade gärna lånat ut om jag hade haft... 😆

...eller av mig om jag hade befunnit i Göteborg.

Enligt forumkartan bor dessa användare i din närhet:

musik

sisältää

Dr Arthur Krause

tbruce

Reason

Sushi Brother

Fast majoriteten av alla Göteborgare i forumet finns säkerligen inte i kartan iofs. 🥰

Postat

Haha! Trevligt att veta att jag hade fått hjälp om ni bodde här. Känns ju skönt i alla fall 🥰

Dumma Göteborgare 😆 ( Ops! Det där kanske inte kommer att öka mina chanser 😎 )

Jag lovar att jag inte är lika farlig på riktigt som jag ser ut på bilden.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

En midikabel har en 5-piggars male-din i båda ändorna. Så har det alltid varit.

musik (oregistrerad)
Postat

Tyvärr. Har lämnat bort min gamla och enda synth på reparation och batteribyte. De sa skicka med kablarna, så checkar vi dem med, för de var lite typ torra... Har beställt en annan också och jag antar att de sänder med ett par-tre kablar till den, men den har leveransförsenats!

Tyvärr alltså.

😲

Postat
yes, en sån ja, Jag har dom där två delarna i synthen och sen hen sån där klumpiga, fyrkantig sak i datorn.

(edit, jag ser fyrkantigt också... är sjukt trött)

Schysst! Du verkade att erbjuda dig...

Men nu har min cykellampa gått sönder så jag är fast här ändå...Jag förstår inte hur precis ALLT som jag kommer i kontakt med kan gå sönder. Det är ju för fan läskigt! 😲

Jag får helt enkelt köpa en midikabel imorgon och sedan åka hem och speedtesta.

musik (oregistrerad)
Postat

Pluffo.

Det var exakt så MITT började...

Mitt Poltergeistfenomen.

😲

Postat
Pluffo.

Mitt Poltergeistfenomen.

😉

😲😄😱😱

Helvette-helvette-helvette!

Postat
Jag förstår inte hur precis ALLT som jag kommer i kontakt med kan gå sönder.

Mitt Poltergeistfenomen.

Ahaaaaaaaaaa! Allt du kommit i kontakt med har poltergeisten haft sönder? 😛

(Taklampa, nummerpresentatör osv.)

Postat
Jag förstår inte hur precis ALLT som jag kommer i kontakt med kan gå sönder.

Mitt Poltergeistfenomen.

Ahaaaaaaaaaa! Allt du kommit i kontakt med har poltergeisten haft sönder? 😆

(Taklampa, nummerpresentatör osv.)

Jag kommer inte våga gå och lägga mig inatt 😛

Postat

Alltså det är en karta. Du kan ju söka på forumet, googla eller använda Wikipedia för att få reda på information. 😛

musik (oregistrerad)
Postat

Du slog huvet på spiken, Linus!

Jag har en del oförklarliga klösmärken och annat, men annars är det rätt lugnt nu...

På jobbet vet de inte var de ska placera mig längre. Har snart vart i alla små och stora kontorsrum och i det stora kontorslandskapet. Inte allt, men mycket jag rör vid, går sönder nämligen. De har bytt ut ett antal datorer därför.

😛

:musik

Postat
På jobbet vet de inte var de ska placera mig längre. Har snart vart i alla små och stora kontorsrum och i det stora kontorslandskapet. Inte allt, men mycket jag rör vid, går sönder nämligen. De har bytt ut ett antal datorer därför.

Sånadärade snubbar har vi oxå haft på jobbet. Det var dock ingen som skyllde på poltergeists då...

Postat
Du slog huvet på spiken, Linus!

Jag har en del oförklarliga klösmärken och annat, men annars är det rätt lugnt nu...

🙂

:musik

Du kanske skulle testa att göra broken beats.

Postat
oj vilken tur att lampan var paj 😳 var tvungen o dra o hämta frugan så jag bara lämnade dig i sticket, fick lite skuldfeellings... Hoppas att det löser sig med sladden och att du kan sova om nätterna 😏 Om det nu är något du behöver nån annan gång så vet du var du har mig! 😆

Haha! Ja, nu är det ju dag igen så jag kan åka och handla en midikabel som vanligt folk. Men tack för erbjudandet ( även om du lämnade mig i sticket :rolleyes: ).

Postat

Skippa MIDI helt istället. MIDI är inte så bra. Det är bättre att bara ha vanliga syntar med vanliga syntkablar. Eller ännu bättre med riktiga instrument som låter bättre, typ piano.

😏

Postat
Skippa MIDI helt istället. MIDI är inte så bra. Det är bättre att bara ha vanliga syntar med vanliga syntkablar. Eller ännu bättre med riktiga instrument som låter bättre, typ piano.

😏

😏😛

WTF!

Postat

😏

Ah! Ett härligt gammalt citat! Paz, var är du? 😏😛😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.