emser Postat 9 maj 2006 Postat 9 maj 2006 Nurå? Funkar det där sjuka sticket eller? Tack för tyck. /emser LÅTNAMN:I Wanna Be ARTIST/GRUPP:emser GENRE:pop LÅTLÄNGD:3:25 KOMPOSITÖR:emser PRODUCENT:emser INSPELNINGSÅR:2006 FORMATmp3 STORLEK: (ex. 5.1 megabyte) STATUS:Färdig demo I_Wanna_Be_1.mp3
emser Postat 9 maj 2006 Trådstartare Postat 9 maj 2006 Wow, 29 besök 29 nedladdningar och ingen kommentar, kanske nytt rekord.
Egghuvud Postat 9 maj 2006 Postat 9 maj 2006 😆 Jo det är konstigt det där. man vet inte hur man skall ta det. är det så ointressant? Nej det är det inte. Det låter tvärt om ganska collt. Någon slags syntsoulhybrid som är trevlig att lyssna på Du menar det distade partiet med rösten och undervattenskänslan? Jag tycker det låter coolt, men det låter lite märkligt precis när du tar dig ur det. Funkar inte riktigt för mig. det skulle kanske komma tillbaka mer gradvis till neutralläget. En kul och lite annorlunda låt iallfall. undrar vad de 29 andra tyckte. 🥰
starboy (oregistrerad) Postat 9 maj 2006 Postat 9 maj 2006 Stabil kvalitet på hantverket, som alltid. Sticket är väl ok, men tror att ett "vanligare" skulle funka också. Fade out är ju inte så kul, rent allmänt. Men, och ta nu inte detta alltför negativt, det är lite väl förutsägbart. Jag har själv samma problem i mitt skapande, så jag känner igen problematiken. Du har en viss stil på sångpåläggen. På gott och ont. Sångspåren tenderar att låta likartat på många av dina låtar. Inte främst ljudmässigt, där saknar jag inget, utan i melodi och frasering. Ett tips vore kanske att söka en låtskrivarpartner som kan ge lite nya ideer på annorlunda sångmelodier. Alltså, du är redan på en grymt hög nivå. Jag hör dock potential till ännu högre höjder. 😆 Mina små tankar ...
emser Postat 9 maj 2006 Trådstartare Postat 9 maj 2006 😆 Jo det är konstigt det där. man vet inte hur man skall ta det. är det så ointressant?Nej det är det inte. Det låter tvärt om ganska collt. Någon slags syntsoulhybrid som är trevlig att lyssna på Du menar det distade partiet med rösten och undervattenskänslan? Jag tycker det låter coolt, men det låter lite märkligt precis när du tar dig ur det. Funkar inte riktigt för mig. det skulle kanske komma tillbaka mer gradvis till neutralläget. En kul och lite annorlunda låt iallfall. undrar vad de 29 andra tyckte. 🥰 Tack mannen, ja jag fick lite hybris där i sticket och försökte ta mig ur det med hjälp av en massa galna automatiseringar. Hur var det nu?... less is what?
emser Postat 9 maj 2006 Trådstartare Postat 9 maj 2006 Stabil kvalitet på hantverket, som alltid.Sticket är väl ok, men tror att ett "vanligare" skulle funka också. Fade out är ju inte så kul, rent allmänt. Men, och ta nu inte detta alltför negativt, det är lite väl förutsägbart. Jag har själv samma problem i mitt skapande, så jag känner igen problematiken. Du har en viss stil på sångpåläggen. På gott och ont. Sångspåren tenderar att låta likartat på många av dina låtar. Inte främst ljudmässigt, där saknar jag inget, utan i melodi och frasering. Ett tips vore kanske att söka en låtskrivarpartner som kan ge lite nya ideer på annorlunda sångmelodier. Alltså, du är redan på en grymt hög nivå. Jag hör dock potential till ännu högre höjder. 🥰 Mina små tankar ... Ja, huvet på spiken. Man är ju liksom lite låst i sitt harmoniuniversum och behöver hjälp att hitta ut. Samtidigt vill man ju låta "egen" och inte som alla andra. Svår balansgång det där. Håller med om fade:ar men det är ju så himla smidigt 😆 Tack /emser
silverpojken Postat 9 maj 2006 Postat 9 maj 2006 Wow, 29 besök 29 nedladdningar och ingen kommentar, kanske nytt rekord. 😲 Mja, vår låt "four" har 542 nerladdningar, 10 kommentarer, varav 4 kommer från mig xD
emser Postat 10 maj 2006 Trådstartare Postat 10 maj 2006 (redigerat) Wow, 29 besök 29 nedladdningar och ingen kommentar, kanske nytt rekord. 😏 Mja, vår låt "four" har 542 nerladdningar, 10 kommentarer, varav 4 kommer från mig xD 🙂 ja det var ju oxå en låt-kommentar 🙂 Nåväl, ni leder. Redigerat 10 maj 2006 av emser
MikkeÖland Postat 10 maj 2006 Postat 10 maj 2006 catchy! bra enkel poplåt. Tycker nock att sticket fungerar iom att låten är ganska repetiv på det catchy " I wanna be... ". Jag tror låten skulle funka i flera olika proddar. Både tyngre eller lättare synthplonk. Bra gjort, sätter sej i huvet så att säga. Inspelning o mix låter helt ok. / Mikke
emser Postat 10 maj 2006 Trådstartare Postat 10 maj 2006 catchy! 🙂 bra enkel poplåt. Tycker nock att sticket fungerar iom att låten är ganska repetiv på det catchy " I wanna be... ". Jag tror låten skulle funka i flera olika proddar. Både tyngre eller lättare synthplonk. Bra gjort, sätter sej i huvet så att säga. Inspelning o mix låter helt ok. / Mikke Sjysst, Jag gjorde om sticket och la på ett piano på sista reffen, blev det grötigt där? /emser I_Wanna_Be_Post3.mp3
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.