Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag var ute och gick med hunden när jag fick se något suspekt.

Det var nämligen företaget Relacoms logga som jag uppfattade som väldigt lik ett viss musikprograms logotyp. 😕

Kolla in själva och se vad ni tycker. Loggan sitter i högrahörnet.

LÄNK

Annons
Postat

Mmm, den var väldigt lik!

Encomium har också en logga som ser ut som ett annat musikprograms logotype.

Postat (redigerat)
Jag var ute och gick med hunden när jag fick se något suspekt.

Det var nämligen företaget Relacoms logga som jag uppfattade som väldigt lik ett viss musikprograms logotyp.  😱

Kolla in  själva och se vad ni tycker. Loggan sitter i högrahörnet.

LÄNK

Vet att jag har sett den loggan på ett antal olika (eller så var det alltid samma) jobbarbilar här nere i Lund... Trodde mest att det var en ny über-deluxe variant av Cubase som inte bara kommer med ljudkort och Cubase SX3, utan även med en bil som är sömlöst integrerad med SX... 😆

Redigerat av allansson
Postat

Jag tror att det är egenliten musiknördar som driver dessa företag för att tjäna pengar o kunna köpe grejer till sin studio... sen var de tvungna att hitta på en logga... då tog de det programmet de använde och gjorde om det lite så vips, klart...

Postat (redigerat)

Alla verkar vara helt säkra på att det är de mindre företagen som har snott från de större. Skulle det inte kunna vara tvärtom? Bara en tanke 🙂

Den möjligheten finns dock inte i Reasonfallet. Man ser att det är en illa kopierad variant av orginalet.

Redigerat av Pluffo
Postat

Härligt att logotypen är "misstänkt suspekt". 🙂

Postat
men hjälp! det där är ju i princip varumärkesintrång...

Från vilken sida?

Tittar man på whois-informationen för www.encomiumcorp.com, ser man att domänen öppnades för knappt tre år sedan. Om det är representativt för företagets ålder går förstås inte säga, men Reason har ju funnits betydligt längre än så.

Registration Service Provided By: STARGATE HOLDINGS CORP.
Website: http://www.stargate.com

Domain Name: ENCOMIUMCORP.COM

Registrant:
   Not Applicable
   leny acosta        (l3ny@msn.com)
   1602 alton road #69
   Miami miami
   FL,33139
   US
   Tel. +1.3055824498

Creation Date: 22-Jul-2003
Expiration Date: 22-Jul-2006

Postat

Men jag fattar inte hur man orkar - liksom, lägga ner möda på att ta en annan logga och kopiera den nästan exakt, utan att ändra en enda liten grej? Okej om man tycker den är snygg, men kan man inte ens byta färg? Spegelvända? Förändra proportioner? Vad tusan som helst som gör att likheterna skulle kunna vara en slump istället för uppenbart plagiat liksom!

Postat
Alla verkar vara helt säkra på att det är de mindre företagen som har snott från de större. Skulle det inte kunna vara tvärtom? Bara en tanke 😳

Den möjligheten finns dock inte i Reasonfallet. Man ser att det är en illa kopierad variant av orginalet.

I relacoms fall måste väl i alla fall dom vara det stora bolaget va? fast det kanske ni menade från början!? 😲

Relacom.....14.000 anställda i 20 länder...och funnits sen typ, mitten på 90-talet eller nått....frågan är väl hur länge dom har haft logan i sådana fall...!?

Jag vet inte varför jag ens blandar mig i diskussionen....vet inte ens vilket bolad utöver relacom som har den logan!? känner igen den, men kan inte riktigt placera!?!?

Postat
vet inte ens vilket bolad utöver relacom som har den logan!?

logotype.gif

Relacom

CubaseSx20Logo-90x90.gif

Cubase

Postat

aaaaaah....hähä.....då har vi svaret...! 😳

Hoppas jag inte blir slagen nu, för att jag inte visste något så uppenbart...!! *oops* tittade ju till och med på stienbergs sidan, men tyckte inte deras loga var speciellt lik.....men det var alltså inte den det gällde! hähä... 😲

Postat
Mmm, den var väldigt lik!

Encomium har också en logga som ser ut som ett annat musikprograms logotype.

hahah ja den var lyckad! 😆

Postat

Väldogt många loggor i modern tid är snodda ur en gammal bok från ca tiotalet som listar gammla samurajsläkters vapen. Är bara släkten utdöd lär det var afritt fram. Kommer inte ihåg exakt vad boken heter, men den fanns på min sons skolbibliotek. Det tog bara ca fem minuter att hitta mitt facks symbol, SEKO. Jag gissar på¨att denna bok finns på alla reklamkontor med självaktning.

• 3 månader senare...
  • 1 år senare...
Leeroy (oregistrerad)
Postat

fantasifullt ahah:D

musik (oregistrerad)
Postat

Vilken kom först??

musik (oregistrerad)
Postat

Likhet är ett konstigt ord - de brukar vara kalla

Postat

Relacom är ingen "småtting".

Ett ganska stort företag faktiskt i företagsbranchen 😱

Hanterar mycket telefoni för växlar och liknande.

Stor branch där.

musik (oregistrerad)
Postat
😉😕😆😄😄🙂😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.