Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Har funderat ett tag på att skaffa mig en kompressor för att kunna tämja insignalen litegran vid sånginspelning. Jag har C-controlern och C-valven sedan tidigare och då skulle ju Ccom opti kompressorn passa snyggt ihop,men hur låter den?? Är det någon som har eller

har prövat den, jag är inte ute efter någon färgning av ljudet utan bara en kompressor som gör sitt jobb med att trycka ihop värsta topparna vid sångpålägg.

Mvh//Nikkie

Annons
Postat

Jag har faktiskt kollat in den också,verkar ju få bra kritik och så.

men jag har inte riktigt fattat vad super nice mode är för något.

Claes vet du??

Nikkie

Postat (redigerat)

Jag borde nog veta det, eftersom jag ju säljer sådana... :rolleyes:

Det innebär att man har seriekopplat kompressorer internt i burken - och gör bara en svag komprimering i varje steg. Med en svag komprimering, slipper man det karakteristiska pumpandet som en kraftig ger "på köpet" - och det gör att RNC ger en bra komprimering utan att pumpa - så det blir ett väldigt rent ljud ut från den. Om man vill, så kan man köra den som en "normal" kompressor också - om man är ute efter lite mer kompressorpump-ljud. Det beror ju på vad man spelar in och vad man är ute efter - men jag tycker att RNC är den klart bästa för sånginspelning om man är ute efter ett rent ljud.

Redigerat av Claes

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.