Jump to content
Annons

Vilken ost hade ni valt?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Om ni hade varit en ost, vilken hade ni valt?

Jag hade valt att vara en Ambrosia, för då hade jag förhoppningsvis klarat mig från att bli uppäten så länge som möjligt, eftersom det inte är så många som köper denna fotsvettsstinkande ost har jag hört...

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Efter som Grahn redan "snott" min favvo västerbottens ost så får jag väl säga Svarta Sara då.. Första gången mitt X köpt den och lagt den i mitt kylskåp så leta jag som tusan efter gammla otvättade sockar som ramlat utanför tvättkorgen... Huga va illa den luktar men ack så fantastiskt den smakar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en gång varit på Corsika. Då köpte jag hem en "riktig" ost 😛 Satans jävlar.

Sonen kräktes när han smakade.

För eventuellt oinsatta så rekommenderar jag "Asterix På Korsika"; ostscenen på sjörövarskeppet 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Vem vill ni bli uppäten av?

1. Pazo

2. Grahn

3. musik

4. Linus

Sonnert.

Han verkar vara den störste njutaren av mat på forumet!

Favorit-maträtt, Den som ni gillar mest

Pizza-tråden, Hur moddar du din specialare?

alkohol i mat, vilken sprit kan man ta?

vad ska tjejen få att äta ikväll?, enkel mat

koka vatten med salt i, snabbt?

Dedacia kokar mer vatten, Ny fråga.

Edit: ...

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för att det här besvarar musiks undran men, varför heter det hushållsost..? Ost att ha i... eh, hushållet..? För att få lite balans i det hela, finns det storköksost? Ute i trädgårdenost?

Verkar vara en trend på uppåtgående det där att rätt mycket heter något på hushålls... papper, folie, gurka, ost, choklad, medvurst, rengöring, vad härnäst? Hushållsdator, hushållsbil, hushållskvinna, hushållsfil...

Annars är jag mycket för starka grejer... Även i ostsammanhang.

Link to comment
Dela på andra sajter

ojoj

Om jag vill överleva så länge som möjligt så skulle jag vilja vara den äckligaste osten men sen är frågan om man nu vill leva som en ost så då kanske man vill vara den godaste bara för att slippa :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Inte för att det här besvarar musiks undran men, varför heter det hushållsost..? Ost att ha i... eh, hushållet..? För att få lite balans i det hela, finns det storköksost? Ute i trädgårdenost?

Idag pratade jag med en kvinna i telefon som faktiskt på fullt allvar menade att det fanns något som heter "prästgårdens ost"! Gör det? Heter det inte bara Prästost.

Personligen gillar jag för övrigt svaga ostar.

😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...