Exil Postat 7 maj 2006 Postat 7 maj 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Trion (arbetsnamn) GENRE: Pop/R&B LÅTLÄNGD: 3:01 KOMPOSITÖR: John PRODUCENT: John INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: Mp3 STORLEK: 5.5 MB STATUS: Skiss Gamla mix: http://www.speedyshare.com/543376185.html Nya mix: http://www.speedyshare.com/627676283.html Jaha då har jag suttit och lekt lite idag, fast jag har även varit ute och spelat ltie basket med polarna. Kan ju inte sitta inne och uggla när det är så bra väder 🙂 Men jag har iaf knåpat ihop en låt som jag inte riktigt vet vad man ska säga att det är för genre. Man skulle lika gärna kunna göra den till en hiphop-låt fast det är nästan lite för mycket uptempo för det, och man kan lika gärna göra den som en äkta pop låt, eller R&B. Ja ni förstår grejen. Första versen är lite fattig än så länge, ska jobba vidare med den, och även ett stick kanske ska klämmas in, får se hur jag gör. Trummorna ska också ses över. Tyvärr ingen sång, men det ska väl läggas nån gång hoppas jag. Ha de! Edit: Ny mix Trion_mix2.mp3 Redigerat 8 maj 2006 av Exil
FredrikMikaelsson Postat 7 maj 2006 Postat 7 maj 2006 rätt skön grund att bygag vidare på... dock är ljuden lkanske inte världsklass.... sen skulle jag vilja ha lite sjukare mixning! Svepningar och delay o doningar.... en början är ju att göra dig av med synthtrmpeten... 😉
Exil Postat 7 maj 2006 Trådstartare Postat 7 maj 2006 rätt skön grund att bygag vidare på... dock är ljuden lkanske inte världsklass.... sen skulle jag vilja ha lite sjukare mixning! Svepningar och delay o doningar.... en början är ju att göra dig av med synthtrmpeten... 😉 Jo jag har massa idéer på hur man kan göra mixen roligare genom svepningar och deleyr och annat. Men jag har fan inte kunskapen för det, tyvärr. Jag känner mig lite handikappad 🙂 Men okej så tycker jag ska ta bort synthtrumpeten. Jag tyckte den var rätt ball ändå. Även om den låter lite b. Men jag tyckte passade på något sätt men men. Jag har ju lyssnat på den ett antal timmar så jag har väl vant mig 😄
Egghuvud Postat 7 maj 2006 Postat 7 maj 2006 Njaee det låter alldeles för mycket midi i min smak. Basen låter inte kul och den tar ju så mycket plats så att man inte kan låta bli att störa sig. Det tog sig lite där vid 1.37. Det blir bättre när du fläskar på så att säga. Dessutom blir det ju lite tjatigt att lyssna på efter ett tag. Släng på lite sång så skall jag lyssna mer. 😉
Exil Postat 7 maj 2006 Trådstartare Postat 7 maj 2006 Njaee det låter alldeles för mycket midi i min smak. Basen låter inte kul och den tar ju så mycket plats så att man inte kan låta bli att störa sig. Det tog sig lite där vid 1.37. Det blir bättre när du fläskar på så att säga. Dessutom blir det ju lite tjatigt att lyssna på efter ett tag. Släng på lite sång så skall jag lyssna mer. 😄 Jo basen kan jag lätt hålla med om, nu när jag har lyssnat i mina vanliga högtalare. Har svårt att förstå mig på basen i mina monitorer. Det är nog mest pga av den dåliga akustik i mitt rum. Men jag ska kolla mycket mer på låten. Mixa med nya fräscha öron. Enformig ja, men det är nog all låtar utan sång. Eller ja inte alla, men många 😉
Egghuvud Postat 7 maj 2006 Postat 7 maj 2006 Bara för att det inte skall bli några missförstånd så gnällde jag nog inte så mycket på basljudet som på hur den var spelad så att säga. Du kanske kan jobba lite med "uttrycket" velocity och längden på tonerna eller så. Det låter lite rumphugget och sequenceraktigt nu. Lite mer verklig feeling så att säga. Ljudet är väl okej. 😉
Exil Postat 7 maj 2006 Trådstartare Postat 7 maj 2006 Bara för att det inte skall bli några missförstånd så gnällde jag nog inte så mycket på basljudet som på hur den var spelad så att säga. Du kanske kan jobba lite med "uttrycket" velocity och längden på tonerna eller så. Det låter lite rumphugget och sequenceraktigt nu. Lite mer verklig feeling så att säga. Ljudet är väl okej. 😆 Okej, underligt för jag har spelat allt live, visserligen kvanstiserat, men längden på tonerna och velocity har jag inte ändrat på. Men kan försöka få ltie mer liv i det hela.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.