Exil Postat 7 maj 2006 Postat 7 maj 2006 Man kan ju kopiera varje kanal med knapparna nere till vänster på varje kanal, och det går utmärkt att kopiera audio-kanaler till andra auidokanaler. Det jag vill göra nu är att jag ska kopiera audiokanalen som kommer från ett vst-instrument. T.ex. från Kompakt. När jag har kopierat den kanalen och sedan ska gå in i en "riktig" audikanal så händer inget när jag försöker klistra in den. Jag anatar att det har något att göra med att det är en midikanal från början eller något dylikt. Jag sitter med SL3.
DrHans Postat 7 maj 2006 Postat 7 maj 2006 Varför vill du göra det? Om du vill ha två likadana audiokanaler kan du ju annars exportera vsti instrumentet och importera filen till två separata audiotracks. Men jag förstod ju inte riktigt vad du var ute efter iofs.
Exil Postat 7 maj 2006 Trådstartare Postat 7 maj 2006 Varför vill du göra det? Om du vill ha två likadana audiokanaler kan du ju annars exportera vsti instrumentet och importera filen till två separata audiotracks. Men jag förstod ju inte riktigt vad du var ute efter iofs. Såhär ligger det till 😎 Jag sitter här med massa midispår och när jag är uppe i ungefär 15-20 olika ljud och massa waves-pluggar och dylikt ovanpå så säckar datorn ihop rejält. Därför exporterar jag mina midispår till audio helt nakna, så jag kan ändra effekter i efterhand. För att jag då inte ska behöva sitta i flera timmar för att få fram precis samma inställningar för varje instrument i mixern, så skulle det vara smidigt att kunna kopiera alla inställningar för varje kanal. Och det finns ju då den smidiga copy and paste funktionen i varje kanal på mixern. Men den funkar inte när jag kopierar från en audiokanal som kommer från Kompakt, Halion etc. Hoppas det klarnade lite nu.
DrHans Postat 7 maj 2006 Postat 7 maj 2006 Ja nu hajjar jag. Vet faktiskt inte varför det inte skulle funka trodde det gjorde det. Skall testa nästa gång i studion. Du får väl spara presets på pluggarna om det strular annars.
Exil Postat 7 maj 2006 Trådstartare Postat 7 maj 2006 Du får väl spara presets på pluggarna om det strular annars. Jo jag har tänkt på det själv, men man tycker ju att när en copy and paste funktion finns så borde den ju gå att använda :S
Exil Postat 7 maj 2006 Trådstartare Postat 7 maj 2006 använd freeze funktionen istället? Jo jag vet att det ska hjälpa, har dock aldrig testat Fråga mig inte varför. Har redan kopierat alla spår och mixat om allt, så jag kan itne testa nu. Men på nästkommande projekt ska jag absolut testa.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.