Jump to content
Annons

Kontaktuppgifter till Apple


Pluffo

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Nu blir jag så trött. Jag har en Ipod som har gått sönder efter ett och ett halvt år och försöker nu febrilt få tag på en e-mailadress så att jag kan maila apple angående det. Problemet är att de slingrar sig värre än ett oseriöst postboxföretag i Skåne. Jag hittar inte en enda adress som jag ens kan försöka mig på att maila till. Vad pysslar Apple med egentligen? Visst, ett bra sätt att slippa klagomål brukar vara att se till att ingen kan kontakta en men detta borde verkligen inte gälla för ett stort och välansett företag som Apple.

Är det jag som är blind eller Apple som är sluga? 🙂

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jo, återförsäljarna känner jag till. Jag har redan varit där men de hävdar att de bara utför service eller byter ut Ipods inom 365 dagar från inköpstillfället. Nu vill jag alltså komma i kontakt med Apple på högre nivå för att klaga. Jag köpte min Ipod från Apple Store på nätet, så varför kan jag inte vända mig till någon på just applestore?

Tack för försöket i alla fall 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Mohahaha!

Nu hittade jag äntligen EN adress som jag kan gå igång på. Rena rama kryptot för att hitta den. Den är visserligen till för förslag och synpunkter på Applestore men det skiter jag i 🙂

applestore.swe@euro.apple.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
apple.se *klick*

Store *klick*

cp_promo_telephone.gif

Jag ringde dem själv för bara några månader sedan.  🙂

Telefon är inte min hemmaplan. Jag vet att jag kommer bli krossad av dem eftersom jag ska vara så jäkla medgörlig hela tiden.

Citat ur Rocky:

"- Vi hade inget kaffe så du får bajs istället.

- Det går bra."

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

Citat ur Rocky:

"- Vi hade inget kaffe så du får bajs istället.

- Det går bra."

🙂

Seså Martin, upp med hakan och fram med pondusen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Citat ur Rocky:

"- Vi hade inget kaffe så du får bajs istället.

- Det går bra."

😛

Seså Martin, upp med hakan och fram med pondusen!

Det är lite jobbigt att jag inte äger någon telefon heller 😠

Jag använder bara Skype och de robotröstsdropouts man får uthärda där är fan inte att leka med 🙂

Ja, ja...Jag får väl leta upp en telefon och mopsa upp mig 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns bara två sätt att få som man vill: att vara så fantastiskt snäll att de smälter och bara måste hjälpa dig eller att vara helt upp över öronen asförbannad. Inga mellanting fungerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Det finns bara två sätt att få som man vill: att vara så fantastiskt snäll att de smälter och bara måste hjälpa dig eller att vara helt upp över öronen asförbannad. Inga mellanting fungerar.

Uh...Vilken metod rekomenderar du? Man kanske ska grina i telefonen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns bara två sätt att få som man vill: att vara så fantastiskt snäll att de smälter och bara måste hjälpa dig eller att vara helt upp över öronen asförbannad. Inga mellanting fungerar.

Uh...Vilken metod rekomenderar du? Man kanske ska grina i telefonen.

😱

do it!

ds-store här i norrköping är asgoa grabbar, och hjälpte min sambo när hennes iPod kraschat. hon fick även med ngt slags backup-papper. kan ju scanna in det om du vill se?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns bara två sätt att få som man vill: att vara så fantastiskt snäll att de smälter och bara måste hjälpa dig eller att vara helt upp över öronen asförbannad. Inga mellanting fungerar.

Uh...Vilken metod rekomenderar du? Man kanske ska grina i telefonen.

Det beror givetvis på situationen. Har du inte varit i kontakt med de förut om problemet, gråt. Har du ringt och blivit nekad, ring igen och var svinförbannad. Typ. Man får känna efter. Man behöver ju inte gråta redan när de svarar liksom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Apple Sveriges personal är typ den sämsta jag vart med om. ringde ang. min G4 agp, 400mHz, för jag ville ha reda på vilken dvi-anslutning det var jag hade på den!! fick vänta 13 min innan tjejen typ sa´, för övrigt med munnen full av godis eller dyl, att hon inte visste så jag fick dröja, så hon kunde snacka med sin chef. vänta ytterligare 10min, och fick svaret att det var väl en dvi. jag blev ganska sur o sa att jag visste det, sen sket jag i det hela o kopplade in en vgaskärm ist.

kändes ganska mycket telemarketingfirma över skiten. menmen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns bara två sätt att få som man vill: att vara så fantastiskt snäll att de smälter och bara måste hjälpa dig eller att vara helt upp över öronen asförbannad. Inga mellanting fungerar.

Uh...Vilken metod rekomenderar du? Man kanske ska grina i telefonen.

😆

do it!

ds-store här i norrköping är asgoa grabbar, och hjälpte min sambo när hennes iPod kraschat. hon fick även med ngt slags backup-papper. kan ju scanna in det om du vill se?

Backup-papper säger du? Exakt vad innebär det? Allt som jag kan ha nytta av i min kamp mot det onda storföretaget tas tacksamt emot 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett jättebra litet program som heter Mactracker. Där står det mesta om gamla macar, typ portar och sånt.

Ladda ner på versiontracker eller download.com

Var detta bara någonting allmänt trevligt att ha eftersom vi pratar om Apple, eller skulle det kunna hjälpa mig i mitt problem på något sätt? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett jättebra litet program som heter Mactracker. Där står det mesta om gamla macar, typ portar och sånt.

Ladda ner på versiontracker eller download.com

Var detta bara någonting allmänt trevligt att ha eftersom vi pratar om Apple, eller skulle det kunna hjälpa mig i mitt problem på något sätt? 😆

Jag tror det var ett svar till Jonas.

ringde ang. min G4 agp, 400mHz, för jag ville ha reda på vilken dvi-anslutning det var jag hade på den!!

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

kom o tänka på titta vi flyger! 😄

-He's gonna die.

-Surely, you can't be serious???

-I AM serious. And stop calling me Shirley.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

kom o tänka på titta vi flyger! 😉

-He's gonna die.

-Surely, you can't be serious???

-I AM serious. And stop calling me Shirley.

😳

Det var då jag upptäckte att jag hade problem med att dricka. swish!

😉 måste gå o hyra den ngn dag..men först..tenta!

Link to comment
Dela på andra sajter

apple.se *klick*

Store *klick*

cp_promo_telephone.gif

Jag ringde dem själv för bara några månader sedan. 😉

😳

Han tittade men såg inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
kom o tänka på titta vi flyger! 😄

-He's gonna die.

-Surely, you can't be serious???

-I AM serious. And stop calling me Shirley.

😆

Det var då jag upptäckte att jag hade problem med att dricka. swish!

😄 måste gå o hyra den ngn dag..men först..tenta!

Hehe, jag har den både på VideoCD och DVD. Men på vcd:n funkar bara textningen om man har en uråldrig CDI-spelare från Philips. 😉

DVD:n har visserlig textning, men ganska dålig översättning. :rolleyes:

Jag såg filmen på Kanal5 för flera år sen och då hade de en annan textning där de hade lyckats bra med att översätta skämten.

EDIT: *host* Nåja, nu har vi kanske spårat iväg ganska långt från trådens ämne 😉

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

kom o tänka på titta vi flyger! 😄

-He's gonna die.

-Surely, you can't be serious???

-I AM serious. And stop calling me Shirley.

😆

Det var då jag upptäckte att jag hade problem med att dricka. swish!

😄 måste gå o hyra den ngn dag..men först..tenta!

Hehe, jag har den både på VideoCD och DVD. Men på vcd:n funkar bara textningen om man har en uråldrig CDI-spelare från Philips. 😉

DVD:n har visserlig textning, men ganska dålig översättning. :rolleyes:

Jag såg filmen på Kanal5 för flera år sen och då hade de en annan textning där de hade lyckats bra med att översätta skämten.

EDIT: *host* Nåja, nu har vi kanske spårat iväg ganska långt från trådens ämne 😉

jisses..MÅSTE få låna den av dig..ska jag visa sambon vad humor är!! 😄

förresten gick just nakna pistolen 33 o en tredjedel just på fyran..den är kicker !

ngra som inte kan översätta bra är koncernen trean ztv & tv6. fan va de suger mintpastill..

edit: jo jag håller med om att det spårat ur. men jag tyckte jag styrde upp det ganska bra, med barnvänligt språk!

eller? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...